fredag 29 april 2011

Varför har jag jämt så bråttom?

Ja, jag skrev ju häromdagen att jag skulle ut och montera ihop våra trädgårdsmöbler som precis då hade blivit hemfraktade av DHL.....Sagt och gjort!

I flera timmar låg jag på alla fyra ute på gräsmattan och svettades i solen. Röd i fejjan likt en gris av både hetta/envishet/oförstående och stress! Anders var ju inte hemma, så då var jag ju "tvungen" att fixa allt själv-bråttom som jag alltid har.....Men skam den som ger sig! Alla möbler utom soffan fick jag ihop :))

När så Anders hade jobbat klart och idag skulle hjälpa mig med soffan (som återstod), så fick jag ju vackert höra att jag hade gjort HELT fel!?! Nå himla muttrar eller plattor eller vad det heter skulle sitta på andra sidan om "trä-pinnarna" mot vad JAG hade satt dem :@ Det säger väl sig självt att JAG INTE borde hålla på med sådant där, då jag inte ens vet vad verktygen/skruvarna kallas?

Och tydligen så var det väldigt viktigt att det skulle sitta rätt för att inte muttrarna skulle "krypa in i träet" (Anders ord)....FAN! (rent ut sagt).....Nu vet jag vad JAG har att göra åtskilliga timmar i helgen då?! Skruva loss allting för att sedan BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN (lätt var det inte kan jag upplysa er om) MEN!- Är huvudet dumt får kroppen lida, eller hur var det nu?

Bilden är lånad från Halens, där möblerna kommer ifrån. Kan dessutom erkänna att jag tidigare hade dessa möbler-som jag sålde-men sen ångrade mig....Jaa hörrni, ska man skratta eller ska man gråta? ;)




Men FINT blir det-under äppelträdet...Ni ska få se MINA bilder-sen ;)












1 kommentar:

Tinas bo sa...

Åh nej, allt arbete förgäves! Vilket shit!
Men jag har gjort liknande... hahaha

Ska bli roligt att se bilderna. Det blir säkert jättefint!!

Önskar dig en mysig Valborg!

Kram Tina