tisdag 10 maj 2011

Den nakna sanningen.....

Igår fick jag på kvällskvisten med mig alla mina tre (!) underbara barn på en kvällspromenad runt älven. Vi bor alldeles vid ett jättefint och populärt gångstråk på 5 km som går längs med/runt älven. Och jag måste bara få visa er läsare, som inte har mig på facebook (där jag redan skrytit) mina underbara, vackra barn.

De är så lugna, fina och snälla...och *peppar, peppar* men förutom diabetes och allergi så har de inga andra problem *peppar, peppar* Mer skötsamma barn får man leta efter (i a f än så länge, de är 10, 14 och 16 år)...och det gör mig så FRUKTANSVÄRT stolt som mamma! Jag jobbar då med ungdomar som mår dåligt (psykisk ohälsa), och har STOR erfarenhet av ungdomars dåliga mående idag. Det är alldeles för vanligt, och jag lider med VARENDA familj som drabbas...Mer pengar till bättre vård och resurser åt de unga, tack! De är DE som är våran framtid! Nog om det....;)


Nu ska jag bjuda er på väldans OINSPIRERANDE bilder...har grundmålat i den lilla ytter-hallen (ni vet färgen som vi tyckte var för mörk)

Jag orkade inte "styla" bilden alls...så ni kan väl försöka bortse ifrån alla färgglada skor och kläder va? ;) Och tänk er att tapeten så småningom ska målas vit.....

Smart mamma som man är (eller INTE...), så kan vi nu ju inte gå varken IN eller UT.....JODÅ, nog för att jag kan vara blåst, men inte såå blåst (hoppas jag)...Vi har en reserv-ingång....

Här ovan kan ni se den as-fula korkmattan som låg i hallen innan...Här ser ni även våran ingång UTIFRÅN till källaren...Dörrarna ska också målas VITA i sommar...Blir stressad då jag tänker på allt som ska göras :/

Har alltid önskat en mig en sval källare...nu har jag (vi) en :)

Välkommen in :)

Tyvärr är detta den enda bild (skymt) ni får se av källaren...den är minst sagt väldigt oinspirerande...Till vänster på bilden står en stor frys-box, och till höger en väldigt brun och ful skinnsoffa som Anders absolut skulle ha :/ Men ok- kan erkänna- den är suverän då det är en bäddsoffa och sonens kompisar kan sova där då de LANAR (vilket typ är varje helg)

Det var allt för denna gång....nu ska här tas en mat-paus, och sen fortsätter golv-målningen.....



1 kommentar:

Fågel Blå sa...

Gokväll!

Förstår att du är stolt över dina vackra barn!!!
Så fina!!!!
Önskar dej och de dina en fin kVäll!
I dag har vi haft högsommarvärme här!
Pust,,, jag är inte van alls med denna värme så jag har fått ont i huvudet!!!1
Kram Kathrine