fredag 6 maj 2011

Det blev bra till slut :)

Då vi flyttade hit så fanns det en "sten-mur" för solur (då de förra ägarna hade ett) och självklart var ju VI då tvungna att skaffa ett :) Sagt och gjort-jakten började!

Men då man verkligen söker efter ett solur, så är det såklart svårt att hitta ett. Ett nytillverkat skulle gå på över 1000-lappen (de vi hittade) På blocket fanns det inga för tillfället, utan jag sökte vidare på tradera då....Och hittade ett gammalt, grönt och ärgat med snirkliga fötter. Jättefint. Lade bud på det.

Och vann det till slut till ett bra pris. Med frakt slutade det på ca 500:-. Jag mailade säljaren och satte över pengar. Han tyckte jag skulle TITTA på det först. Men jag svarade att jag tittat noga på bilderna som fanns i annonsen. I annonsen stod det att med lite fix skulle soluret bli kanon.

Men då vi skulle sätta upp det så visade det sig att det inte alls var komplett? Det gick inte att fästa soluret i själva foten? Gahh! Vet inte om jag ska kontakta säljaren eller bara strunta i det? Hur som helst så fick jag tips av kära väninnan Hanna. Hon hade hittat ett solur på en loppis för BARA 150:- :) Och NU står DET soluret så fint på stenen i trädgården...det andra ligger i garaget. Tills vidare :/

Sen måste jag bara skryta lite över mig själv ;) Jag har lyckats :)) Idag kom Anders hem en sväng mitt på dagen innan han skulle till tandläkaren. Och titta här nedan:

Han klädde av sig nästan spritt språngande på trappen och lämnade de jobbiga lortkläderna UTE (utan att JAG bad honom) :)

Duktigt va? ;)



Inga kommentarer: