torsdag 1 september 2011

Brist på sömn och otur.....

Jag har fått sådana problem att sova efter mina jobb-nätter. Vanligtvis kommer jag hem klockan 8 på morgonen och somnar mellan 8.30- 9. Sen sover jag till klockan 12- 12.30. Idag sov jag ända till 13.30 (!) Men 3 till 4 timmars sömn räcker ju inte.....

Jag försöker lägga mig en stund senare på dagen, och förhoppningsvis kan jag skramla ihop en timme till då. Nätterna kämpar jag mig igenom...men SEN, tröttheten som kommer SEN...EFTERÅT....Jag vet att många inte förstår hur jag kan vara så trött, och jag önskar förståelsen kunde vara större ibland faktiskt. Lagomt tills man återhämtat sig och blivit något sånär utvilad under ledigheten är det dags igen. Klaga inte- byt arbetstider/jobb då tänker kanske vissa?

Men det är tyvärr inte så BARA (trots att man är fast anställd inom Landstinget)....men jag har börjat fundera över andra alternativ...så vi får se vad som händer i framtiden??

Dessa dagar har jag varit otursförföljd. Det började med att jag väntade pengar från försäkringskassan för två omgångar VAB-dagar. Av någon anledning märkte jag inte att jag fått in pengarna samtidigt som lönen. Utan något blev fel i min skalle. Jag satt och väntade på pengarna i flera dagar, innan jag insåg att de kommit in för en vecka sedan och redan var borta?! Gah! Jag gillar inte heller att betala med visa-kortet. Tror jag ska sluta med det. För det dras många gånger flera dagar efter att jag handlat. Jag glömmer av att jag handlat på vissa ställen (speciellt då jag varit in på flera affärer) och så kommer dragningarna som en otrevlig överraskning några dagar senare då jag redan trodde det var draget. Bättre med kontanter, då SER man pengarna och har stenkoll på vart de tar vägen.....

Sen har jag ju som ni vet nämnt att jag ligger i en "vårdnadstvist". Mina barn vill bo hos mig, men pappan vill inte acceptera det. Jag har sparat alla hätska mail emellan oss som "bevis". Inatt på jobbet skulle jag skriva ut allt som var dokumenterat. Jag testade att skriva ett test-papper så jag visste att jag hade rätt skrivare (då det finns ett antal i vårat hus på lasarettet att välja emellan) DET papperet kom där det skulle. Sen då jag skulle skriva ut de andra....så kom de aldrig DÄR?!

Jag har luskat med dagpersonalen och på avdelningen bredvid men utan resultat :( Papperen har hamnat i "fel händer"...Det känns riktigt olustigt då det är så PRIVAT...ALDRIG mer skriver jag ut något privat på jobbet....

Tur i a f att solen skiner idag :))


1 kommentar:

Tinas bo sa...

Jodå, jag kan förstå hur trött du är! Har ju själv nattskift!
Jag kommer hem kl 6, äter frukost, sover sen som en prinessa till 14:30! :)
Men är trött resten av dagen, man är som en vandrande Zombie!
Vaknar inte riktigt förrän jag är på jobbet igen... :( Hihi
Ja det måste vara hemskt att "förlora" nåt sånt privat! Men det kanske löser sig ..

Önskar dig lycka till!
Kram Tina