måndag 19 september 2011

Brunt blev grått...

NU ska jag visa er det nymålade skåpet som jag lovade! Jag började med att måla med vattenbaserad, vit färg men det gick inte :( Det ville bara blöda igenom......
Så det fick bli lackfärg istället, och jag hade bara grå hemma...(ivern ni vet) Det tog nästan tre dygn innan det torkade, men jag är väldigt nöjd! Ska sätta lite hyllspets inuti bara, och troligtvis INTE måla insidan?

Nedan en bild på hur det såg ut INNAN...

Kanske jag har gjort bort mig helt, men vad är väl en bal på slottet? ;)

Idag har jag varit riktigt huslig (jag KAN när jag VILL) Jag har bakat två sorters fikabröd, gjort en god kycklingrätt PLUS att jag stekt egna köttfärsbiffar för en hel armé....SKÖNT känns det efteråt! Och naturligtvis har jag LÄST också. Det ska jag göra NU med, snart :))


3 kommentarer:

hällkulla sa...

WOW, så snyggt det blev!! Bra jobbat!

Ha en bra dag!
Kram
Pi

Unknown sa...

*asg* har just sett din video från Youtube....kläderna är ju hemska - been there done that ;-)

Men du var ju kanonlik dina flickor eller rättare sagt så är det väl flickorna som liknar dig. =)

Ha en härlig vecka med din stora familj!

Kraaaaaaam,
Maria/Javabönan

Tinas bo sa...

Skåpet blev jättesnyggt!! Gillar färgen!

Kramis Tina