fredag 23 september 2011

Vad gör det om 100 år?

Hörrni, alla har vi väl saker eller ting som vi drömmer om? Vissa önskar sig/letar/längtar mer än andra...Jag ska erkänna en sak. I mina drömmar är jag på loppistur och hittar den! Den ligger där och jag ser den på håll. Tiden stannar. Hjärtat bultar i bröstkorgen. Jag armbågar mig fram för att komma dit först. Ska jag hinna?

Det är många besökare på loppisen. Ska någon annan lägga beslag på den före mig? Ska jag snubbla på mållinjen? Just som jag välter hyllor bredvid och kastar mig över den, upptäcker jag att den är halv och dessutom trasig...Men vad gör det? Den är MIN!! Jag är så lycklig över att äntligen, äntligen få en liten, mini, ytte-pytte liten bit av det jag så länge har letat efter på alla loppisar- nämligen RÄKNESTAVEN!
(Alla bilder i detta inlägg är lånade från nätet)
Jag vill inte bara ha en, jag är FIXERAD vid att jag MÅSTE ha en (helst flera såklart) till varje pris!

Jag har kontaktat museum där jag sett att de har funnits med hopp om att de skulle vilja sälja en ynka liten en till mig, men ne :( Jag googlar OFTA i hopp om att hitta en som är till salu. Jag letar på tradera och blocket. Men ne :(
Plötligt vaknar jag upp ur min dröm. Realiteten får fäste. Jag undrar vad den ska ersätta? Vad har jag i livet som saknas? Skulle denna lilla träpinne verkligen göra mig obotligt lycklig? Kommer jag inte få ro i min grav innan jag lyckats erövra en? Jag tror inte det va? Jag vet inte ens VAR jag så fint skulle ställa den, så den kommer till sin rätt?


Men lik-förbannat, varför förföljer den mig i mina drömmar?



2 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej min Vän!
Så jag tror jag förstår din längtan!
Det är väl så att man drivs framåt av att drömma och fantisera!
Utan det vore livet ganska tråkigt,
Du skall se att du kommer att hitta den till slut, den som letar skall finna som man säger!
ge inte upp!
Hoppas du och de dina får en fin helg!
Kramar Kathrine

Tinas bo sa...

Ja såna där skulle jag oxå vilja ha!!!

Men du är ju så pysslig/händig, kan du inte göra en själv..?
Åtminstone tills "den riktiga" dyker upp!!
Och du kommer att hitta en, det tror jag stenhårt på!!:0)

Kramis Tina