tisdag 6 september 2011

Önskelista

Natten är än så länge alltför lugn på jobbet, och inget finns det att se på TV. Inga egna bilder har jag heller som jag kan bjuda på i o m att jag har allt hemma på min egen dator. MEN! Så kom jag på att jag kan ju alltid roa mig själv (och kanske vissa av er) med att sätta ihop en önskelista (ok, det är drygt 6 veckor kvar tills jag fyller år, men i a f)....
Det kommer nog inte som någon överraskning för de som känner mig, att jag länge och fortfarande väldigt gärna vill ha en katt! Denna sockersöta goding skulle mer än gärna få flytta hem till oss (om JAG fick bestämma)

Ett frieri står VÄLDIGT högt på listan, och det vet min eventuella blivande man om...så det törs jag inte tjata om mer. Men kan ju tala om det för ER i a f ;)

Jag har i MÅNGA ÅR haft en dröm om att få simma med delfiner, tama som vilda. Att säga att jag älskar de djuren är en underdrift. Och jag hoppas innerligt att jag någon gång får uppleva det innan jag lämnar detta jordeliv. Har redan planer på att önska mig det som 40-års present (det är ju "bara" 3 år kvar dit....)

En gammal järnsäng likt denna! Varför kan JAG aldrig få ha turen att hitta järnsängen med stort J, till ett vettigt pris? Sen att vi inte har plats för en behöver vi inte låtsas om, eller hur? ;)


LEDIGHET! Tänk om man kunde önska sig ledighet i presentkort eller något? Vad skönt det vore! Eftersom jag bara hade en knapp veckas semester i somras, så skulle det verkligen sitta fint med några veckors ledighet. Jag tog ju ut en hel del semester då vi flyttade till huset i februari i år, vilket jag inte ångrar. Men det hade inte setat fel med lite MERA semester NU....

Presentkort till tandläkaren...Hmm, tar emot att erkänna det, men jag vet att jag måste ta mig i kragen och pallra mig iväg nu då det var några år sedan sist. Faktum är att jag har visdomständer som växer in i de andra tänderna och som bör dras ur. Jag har fått remiss, som resulterat i tid för utdragning hos käkkirurgen, Falun. Jag har skjutit upp tiden både en och två och tre gånger och hela tiden skyllt på att jag inte haft råd. Nu hade jag LOVAT mig själv att INTE avboka den nästkommande tiden. Och den blev naturligtvis på självaste födelsedagen! Och jag som är så rädd, har ju aldrig dragit ur en tand förut......Råd har jag, men frågan är om jag verkligen VILL ta mig råd?

För den/de av mina släktingar som tycker att jag precis har presenterat världens mest ouppnåeliga/svåraste/dyraste önskelista så kan jag aldrig få nog mycket av vit färg :D

Imorgon ska jag till ortopeden med min Hallux Valgus för bedömning, lite nervös :/


Ps. ALLA bilder i detta inlägg är lånade från nätet


1 kommentar:

Tinas bo sa...

Inga dåliga önskningar!!
Men önska får man ju.. hihi
Hoppas de går i uppfyllelse!

Har en Award som du kan hämta hos mig!

Kramis Tina