söndag 4 september 2011

Söndagsmys!

I skrivande stund sitter jag med laptopen i knä och njuter av att Anders "grejar" med mitt hår. Det bästa jag vet är då någon drar med fingrarna genom mitt hår. Det vet dom som har levt med mig :/ Så fort handen stannar för Anders så avger jag ett läte likt en njutande katt- då vet han att han "råkat komma av sig" och börjar igen ;)

Tiden har nu kommit då det är så mysigt att tända ljus och vira in sig i en skön filt i soffan. Helgen har gått i 110 minst...Auktion hela lördagen (våran egen) På natten fick vi hämta hem väldigt onyktra ungdomar (kompisar till mina barn), och hela dagen idag har det bakats och kalasats för Anders ena son som fyllt 19 år.....

NU är det bara att ladda upp för kommande långveckan= sova, jobba, sova, jobba....

JUST JA! Höll på att glömma anledningen till att jag satte mig här en snabbis innan IDOL börjar på TV. Skulle dela med mig av ett recept som jag lovade på facebook idag. MÅNGA i min vänlista ville ha receptet då jag skrev att jag bl a bakade KEXCHOKLADPAJ. Receptet har jag själv fått av min goa vän Kajsa, så därför tänker jag kalla den:

Kajsas kexchokladpaj

3 st kexchoklad
6 msk smält margarin (ta 3-4 msk om du tycker det smakar för mycket smör)
150 g blockchoklad el mjölkchoklad
4 msk vispgrädde
3 äggulor
1 tsk vaniljsocker

Krossa kexchokladen i en matberedare. Blanda ner det smälta smöret och rör om. Häll smeten i en smord pajform. Grädda i 175 grader i 6 minuter. Låt svalna. Smält blockchokladen och blanda ner grädden. Rör ner vaniljsockret och äggulorna, låt svalna en stund. Bred över pajskalet. Låt stå kallt i frysen ca 2 timmar eller kylen ca 4 timmar.

Servera med grädde eller glass :)


2 kommentarer:

Tinas bo sa...

Wow, vilken kaloribomb!! men det låter sååååå läckert!
Måste jag prova på! Tack för receptet. :)

Det finns väl inget skönare än när ens älskade drar fingrarna genom ens hår... hihi

Ha en mysig kväll och en bra vecka!
kramis Tina

LiveAsYouLearn sa...

Vilken underbar blogg du har! Och vilket underbart hem ni har! Mycket inspirationsrik!
Må väl!