tisdag 13 december 2011

Lucia

Då var vi framme vid lucia :) Våra barn är nu för stora för att ha lucia-uppträdande i skolan (tyvärr), men vi var ju på konsert i kyrkan söndags- och den var fantastisk (många tårar blev det) Det var mina gamla körer -som jag själv sjungit i- som uppträdde, i a f två av dem: Forssaängkören och Ungdomskören :) Hur som helst! Hittade denna söta lucia/tärna på loppis-turen sist :)

Idag så blev det äntligen av att få hem en gran, jag ska visa er bilder på den senare idag (ni kan dock se den skymta bak på bilden nedan)....Men i detta inlägg tänkte jag bjuda på lite BAK- bilder av blandad bildkvalité.....Traditionsenligt så ska det vara glögg, lussebullar och pepparkakor på luciadagen (tycker jag), men vi tjuvstartade lite redan igår ikväll....

Här nedan ser ni självaste bloggerskan i full action....Inga bakmaskiner här inte, här är det HAND-KRAFT som gäller. Men jag kanske hade bakat mer ofta om jag hade haft en bakmaskin ? ;)

Färdigjäst deg....

Min söta bonusdotter! De två äldsta grabbarna (Anders pojkar på 19 & 21 år) fick vi tyvärr inte med i bakandet...de var på innebandyträning....

Och ett glatt gäng som firar att bakandet och granklädningen är klar!

Det är så sällan jag får MINA tre barn på bild samtidigt, men nu passade jag på!

Jag fick t o m sonen att sitta med oss EN HEL halvtimme i soffan (EFTER att han varit med och bakat) innan han försvann ner i källaren igen till datorn....;)

Vi ses senare igen, för ska ni få se G R A N E N :))


2 kommentarer:

Livingroom sa...

Så mysigt ni har det. Tror jag aldrig bakat riktiga lussebullar. Ja du, inte får jag mina äldsta barn att sitta o mysa mer i soffan, jo visst vid en bra film kanske. Visst är det mysigt när alla är samlade. Idag skall vår gran få komma in. Kanske det blir lite mer julstämning då. Ute är ju allt helt grönt och det regnar... ;(

Fågel Blå sa...

Så mysigt ni verkar ha det i ert fina hus!!!!
Man blir glad av dessa bilder!
ha en fin Lussedag!
kramar Kathrine