måndag 9 april 2012

Han stötte på mig!

Jag måste visa er vad min "sopgubbe" kom hem med häromdagen! En gammal skylt där det står VUXENPSYKIATRI på :) Jag jobbar ju inom psykiatrin, men med barn och ungdomar då (BUP), men tyckte det var en självklarhet att denna skulle få stå framme ändå ;) Den var ju knölig, så vi ska ev fixa till den...men- börjar nästan gilla den som den är också- samtidigt?

Så länge får den stå bredvid mina stora madonna (på en meter), och bara vara läcker!

Hörrni tidigare idag fick jag mig en rejäl el-stöt, så om jag börjar svamla allt för mycket vet ni vad det beror på ;)

Jag är ju livrädd för ström och el och allt som hör därtill. Efter nattskiftet gick jag ner och lade mig i en av Anders söners rum (det är där vårat blivande sovrum ska bli) Vi hade precis satt tillbaka dörren in dit, då den varit borta ett tag...Ena sidan av dörren är riktigt cool med plåt som skydd. Då jag drog igen dörren hamnade en sladd från teven utanför i kläm, men antingen brydde jag mig inte eller så var jag för trött för att fatta....

Men då jag vaknat och skulle gå ut ifrån rummet, så satte jag handen mot plåtdörren och fick mig en REJÄL stöt! FY VAD OTÄCKT SÅDANT ÄR! Jag hade ju skavt sönder tevesladden då jag stängde dörren, så den blev ju strömförande! Usch och fy! Och apropå el så har vi gammal el i huset och måste dra om den framöver...som läget är nu så går proppen i köket flera gånger i veckan då vi har spis, diskmaskin, mikro och radio på samtidigt :/

Nu snart ska jag försöka masa mig ut på en kvällspromenad med äldsta dottern och Anders, för sen vankas det en lång och skön tevekväll. Måndagarna för mig innebär


  • Familjen Annorlunda TV4 20.00 (som idag inte gick nu såg jag, utan Bonde söker Fru men det går lika bra det, om inte bättre?)
  • 30 grader i februari SVT1 21.00 (har sett alla delar av serien som är kanon)
  • Big Brother TV11 22.00 (jaa, varje dag tittar jag..missar jag ett avsnitt ser jag det sen på nätet)
  • Nightmare next door TLC 23.00 (alltid lika spännande, ser ofta på den kanalen sena kvällar)


Sen börjar det en ny serie som jag blev intresserad av, nämligen Alcatraz på TV4 21.00, men vi får se om jag eventuellt ser den sen på datorn eller om jag spelar in den?

Jag tycker inte att jag ser så mycket TV, men då jag tänker efter så har jag mina program som jag sällan eller aldrig missar (förutom de ovan nämnda), tex:

  • Efterlyst
  • Deadly women (dokumentär på TLC om kvinnor som mördar)
  • Let´s Dance
  • Partaj (är nog det bästa humorprogrammet som gjorts?)
  • Extrema samlare
  • Fråga Olle dokumentären (sexdokumentär)
  • Lyxfällan


Det var lite om mina tevevanor det! Kanske det var resultatet av stöten som fick mig att skriva/svamla så mycket idag ändå? ;)

Ps. Jag har ingen aning om varför texten bara ändrar stil mitt i inlägget? Det har hänt förut också och jag fattar ingenting?




Inga kommentarer: