söndag 1 april 2012

Hej kära läsare!

Hoppas ni alla har haft en trevlig helg? Det har jag! Mat och vin i gamla, goda vänners lag bl a :) Kanske ni har blivit lurade idag? Det har inte jag- ÄN ;) Hemmet ser dock ut som en "svinstia" då jag släppt allt här hemma för några dagar och överlåtit det till de andra...så då kan ni ju tänka er själva hur det ser ut...;)

Några ägg ligger som dekoration i en skål på det lilla bordet i hallen....det är både äkta ägg (urblåsta) som fejk i plast....

Måste bara visa er också en bild på min minsta dotter Ida...I fredags skulle de på disko (NTO) här i stan hon och några kompisar. De hade planerat för det länge och förväntningarna var stora! Så kommer de äntligen iväg, och då visar det sig att diskot är inställt denna gång pga sjukdom bland personalen :(

Jag tyckte så synd om dem, och min lilla Ida som länge och noga hade valt ut kläder, örhängen och skor...

Ja, ja förhoppningsvis blir det fler gånger ;)

Jag har hittat två oerhört starka bloggar som jag numera följer slaviskt, och som jag vill tipsa er om. Den ena är bloggen om Fia på 30 år, som lever med sin dagliga kamp mot den allvarliga och dödliga sjukdomen ALS. Trots att hon lever som hon säger "på lånad tid", så är hon positiviteten själv och i startgropen för ett stort husbygge tillsammans med hennes man. För att titta in till henne, klicka då HÄR....

Den andra bloggen handlar om en familj på mamma, pappa och två barn (det är mamman som bloggar) De bor ett stenkast ifrån oss och Fia med den andra bloggen, finns också i Borlänge. Hur som helst, så har denna familj nyligen fått deras andra barn. En son. Han har nyligen fått en diagnos på en muskelsjukdom. Han lever i max tre år enligt läkarnas dom. Vill ni läsa mer? Klicka då HÄR....

Dessa två bloggar berör mig och många andra djupt, så ladda upp med näsdukar....

Nu ska jag försöka att fånga resten av denna dag tillsammans med de mina!




Inga kommentarer: