tisdag 10 april 2012

Jag vill bara säga....

  • Att ytterligare en bekant tragiskt fått lämna detta jordeliv alldeles för ung. RIP, hälsa änglarna där uppe <3.....
  • Häromdagen då jag skulle åka hem ifrån jobbet så var bussens batteri tydligen dött då vi skulle starta :/ I en timme satt flera trötta nattskiftsjobbare och väntade på en ersättningsbuss som aldrig kom. Har hört att vi skulle haft rätt till taxi efter 20 min, eller ersättning på 200:-. Men är det verkligen värt besväret att "strida för"? Visserligen var jag den morgonen sur som en citron då jag äntligen kom hem, och dessutom illamående av trötthet....
  • Jag tror aldrig jag tröttnar på Takidas låt "You learn"
  • I min 15-åriga dotters garderob finns visst allt jag saknat sen en tid: massor av tröjor/topar/smycken/smink m m
  • Nu ger jag snart upp alla de pengar jag har rätt till...mina barns välmående är viktigare än alla pengar i världen! Deras pappa vägrar betala minimum av det underhåll jag har rätt till. Istället säger han att han tar barnen fler dagar (än de 4 han har nu varannan vecka) trots att de vill bo mest hos mig :/ Han ger då dem så dåligt samvete att de inte kan säga vad de tycker eller stå på sig inför honom p g a deras lojalitet...Tack vare det väljer jag då hellre att avstå de tusenlapparna i månaden det gäller, för att de ska få bo där de vill- nämligen hos mig! Nu lämnar jag ut honom här (dock inte utan barnens vetskap/godkännande), men efter allt får han faktiskt stå sitt kast!
  • Snart är dotterns systemkamera MIN, då jag ska köpa den av henne och hon ska köpa en ny...med andra ord är det kanske dags att lära sig hur den verkligen fungerar?
  • Trots kylan som varit, så blommar både Iris och Fänrikshjärta i våran rabatt :)
  • Jag är ganska så väldigt fast/beroende av Wordfeud :/

Skönt var det, nu då jag fått bikta mig lite :/



Inga kommentarer: