lördag 21 juli 2012

Konsert då den är som bäst- enligt mig :)


Jag är fortfarande alldeles upprymd efter den mycket lyckade kvällen i Dalhalla där Diggiloogänget uppträdde :) Nu kommer -som följer, förmodligen det längsta bildinlägg jag någonsin gjort :/


Dalhalla är då ett nerlagt gammalt kalkbrott som nu blivit en mycket populär spelplats. Det beskrivs bl a som en av de mäktigaste utomhusarenorna i världen :O Dalhalla ligger en bit utanför Rättvik.


 Bilderna här visar baksidan av scenen, det är en bra bit att gå för att komma ner till den (bussar för handikappade går ner)


Vi klädde oss -som sig bör- varmt och med ryggsäcken full av regnkläder....för nog kom regnet allt- med besked då konserten börjat.....


 Fotat en bit på väg ner....



Denna bild nedan är fotad åt dig RAGGE :).... (vi tänkte liksom på dig då vi såg denna...)


 Scenen framifrån, på väg att inta våra platser på andra (!) raden....


Inledningsvis kom han som vann Let´s Dance tillsammans med Jessica Andersson (för något år sedan) ut och värmde upp oss, så hela publiken fick sig ett redigt gympass ;)


Haha, var tvungen att fota en gammal klasskompis på håll som svishade förbi...lite senare fick jag chans att växla några ord med honom- och det visade sig att han jobbade med produktionen av Diggiloo.....


Så kom dom då äntligen- gänget, med Lasse Holm i täten.....:)




 Nedan till höger...ser ni han jag är så svag för.....;P


Har alltid gillat Markoolio, och tro mig- vilken glädje han utstrålar! Han verkar så mysig som person!


Vi klarade oss undan micken (tack och lov), men inte de bredvid och framför oss :O




The Moniker var även han- en riktig spilevink ;) Och vad Lotta Bromé var duktig att sjunga förresten, det visste jag inte!


Jag orkar inte kommentera alla bilder, utan de får tala för sig själva. Men det var en fantastisk konsert! Den bästa jag varit på på mycket mycket länge! De bjöds bl a på filmtema med låtar från Gudfadern, Dirty Dancing, Ghost, Rocky, Flashdance, James Bond, Black Jack mm mm (Sådana låtar som jag ÄLSKAR!) Och Charlotte Perelli sjöng Whitney Houstons -I have nothing- ute i publiken, trots spöregnet. Många tårar fälldes av både mig och Anders under konsertens gång....


 Ovan Mojje...Nedan....Diamonds are a girls best friend...;)


  Kvällen bjöd även på många skratt, och artisterna var väldigt frikostiga med att vara ute i publiken.


Anders fick nästan hålla i mig då Magnus drog av med en av sina egna låtar (Kom hem) ute bland publiken :O. Alla artister körde någon av deras egna låtar :)


Då skymningen lagt sig ville kameran inte riktigt samarbeta längre....:(


Men vi hade verkligen en fantastisk kväll tillsammans- bara jag och Anders :) Våran semester kunde inte ha börjat bättre! 


3 kommentarer:

Ewa sa...

Det känns i hela inlägget att Ni njöt av kvällen, härligt!!!
Ha de nu riktigt mysigt på semestern
Kram
Ewa

Flodagatan sa...

Mailat dig :-)
Kram Kram

K sa...

Gudars va du e MOSSIG !!! du kan inte jämföra sån där "musik" med peace and love knäppis...Kom till 2000-talet nu :D Ses på INSTAGRAM !!! NU NU NU !!! Love you puss <3