söndag 1 juli 2012

Summering av festivalen....


Då var årets peace & love festival slut. Största fiaskot måste varit divan Rihanna som efter 45 minuters försening kommer ut på scen utan att veta vilket land hon är i :/ Nåväl...Höjdpunkten var såklart kändisträffen jag så mycket hoppats på (se bild i tidigare inlägg) Ovan är det förfest med de bästa hemma hos oss :) Alla bilder är fotade med mobilen, så därav den dåliga kvaliteten.


Hoffmaestro= ÖS och glädje :))


Och även solen visade sig emellanåt från sin bästa sida :)) Ovan fina, älskade "syster".....läs bästa vän


Området som festivalen hålls på är verkligen stort, så tyvärr kom man från varandra emellanåt och det gick inte att ringa eller sms:a till varandra trots att beredskapen/täckningen fördubblats i telefontrafiken. Vissa platser var riktigt, riktigt mysiga. De hade ställt ut massor av soffor och fåtöljer och hängt upp gungor i de lummiga träden....Och titta bara bron nedanför....*mys*


Matutbudet var enormt, det fanns massor av stånd att handla ifrån...thaimat, langos, pizza, hamburgare, vildsvinskebab, älgkebab, korv, pasta mm Vagnar fanns som också sålde banansplit/friterad banan och godis, smycken, tillfälliga tatueringar mm. Överallt fanns det vakter, sjukvårdare och t o m själavårdare (!) Det fanns eldslukare och skäggiga damer osv Nedan en summering i siffror från deras hemsida:


Peace & Love 2012 sålde 48 621 biljetter.
Totalt besökte, arbetade och bidrog 60 734 personer till att skapa en fantastisk festival. 
Peace & Love 2012 i siffror:
Sålda biljetter 48 621
Gäster 1 999
Musiker, artister, inspiratörer 1 600
Peace & Love Funktionär 5 788
Peace & Love Army 1 039
Media 493
Personal 395
Utställare & Försäljare 399
Legitimerad sjukvårdspersonal 230
Själavårdare 50
Ordningsvakter 120
+ Polis, räddningstjänst, landstinget



Våra småflickor var också med oss stundtals under festivalen (se bilden ovan) Anders jobbade dagligen med att tömma alla 660 bajamajor under området, men efter klockan 22 på kvällarna kunde han och jag också umgås. Min andra kära väninna missade jag under hela festivalen -trots att vi bestämt träffar- det kom alltid annat emellan (tråkigt nog)
Nedan ser ni en karta över området och alla scener....Om jag har räknat rätt var det så mycket som 11 scener, och musiken/dunkandet undgick nog inte NÅGON som bor i Borlänge :O


De två nedersta bilderna är lånade från Peace & Love:s hemsida.


Här ser ni folkmassan.....

Avslutningsvis vill jag dela med mig av den låt som vi körde varm på festerna innan....


Tack för i år, idag är det nog många som är trötta och bakfulla :O

Imorgon väntar jag hem en leverans, VAD visar jag DÅ :)




1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk att denna festival är här, så nära. Blev inget besök för mig i år, men var bra sugen. Vilken läcker bokstavslåda du har fått tag på.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis