onsdag 18 juli 2012

Våran dag


Sitter här och skakar i hela kroppen då jag visst slarvat med maten nu igen och fått lågt blodsocker *skäms* Jag är inte diabetiker, men får sådana extrema blodsockerfall emellanåt då jag blir alldeles svimfärdig och svag samt extremt skakig. Jag har ätit nu, så snart har sockret nått ut i blodet så jag blir pigg igen :) Barnen fick potatis och fiskbullar till middag idag, så då kanske ni förstår att JAG stod över? ;) Men barnen ÄLSKAR det -faktiskt alla tre :/


Det gick i a f bra hos veterinären idag. Dock blev veterinären väldigt förskräckt över katternas stora "bulor". Har försökt fota dem, men svårt att redogöra dem med en platt bild :O Ultraljud gjordes för säkerhets skull, men veterinären kunde konstatera att bukväggen tack och lov var stängd och att det var bl a vätska som orsakat svullnaden (säkerligen en reaktion på de inre stygnen) Så nu hoppas vi att bulorna försvinner med tiden....


Då jag har två tonåringar som sökt sommarjobb utan resultat- så jobbar de gärna hemma mot en tjänad slant ;) Så äldsta dottern tog idag på sig att måla lilla innerhallen. Så skönt att äntligen få det gjort!


Jag satt mest lagomt road och tålmodigt lyssnade på minsta dotterns alla "-Titta mamma-utrop" då hon blåste såpbubblor....


Nedan ser ni en del av våran tomt fotad ifrån "skogen" sett, jag står på våran lilla vändplan/rondell och fotar mot huset som skymtar bakom trädet....


Och rosen, åå så jag njuter av den :)


Här nedan kan ni se rabatten ut mot vägen som jag grävde upp helt härom kvällen då jag var sur på en viss sambo :P Den ska bli fylld med bark och så hoppas jag rosen tar sig, så blir det nog fint- så småningom? Tills dess vattnar jag, och vattnar.....


Klippte gräset gjorde jag också idag.....med hus och tomt finns det alltid att göra....


Som ni t ex kan se nedan...våran s k grusgång är under all kritik! Knappt något grus kvar, utan bara O G R Ä S *skäms igen*


Fast...på sätt och vis kan jag tycka det är lite charmigt samtidigt med lite vildvuxet och en "operfekt" trädgård. Eller så intalar jag mig det för att slippa det dåliga samvetet som hänger över mig för att jag inte orkar hålla efter så som jag skulle vilja?

Nu ska jag snart ta en cykeltur ner på stan med mina tonåringar. Jag har visst lovat dem att gå på bio- en skräckfilm dessutom. 

Vampire Hunter i 3 D :O


Inga kommentarer: