torsdag 30 augusti 2012

Dags att ta itu med sig själv :O


Jag har gått och funderat nu ett tag...Jag jobbar ju då nätter och har tidigare beklagat mig över den konstanta trötthet det medför...MEN, det blir inte bättre av att jag är så dålig på att bry mig om min egen hälsa. All min lediga tid ägnas oftast åt att måla/dona/städa och fixa i hemmet (samt att blogga/läsa bloggar då)....


Jag måste försöka ta itu med mig själv och ägna tid åt att börja röra på mig igen. Få bättre energi och tappa de trivselkilon som gärna lägger sig runt bl a midjan...Jag är så less nu på allt målande och fixande hemma. Jag känner att jag behöver en LÅNG vila ifrån det...det känns i a f så just nu, vem vet om jag känner annorlunda om en månad? Bonusdotterns rum ska först fixas och golvet i hallen uppe ska också målas. Men sen hoppas jag att jag kan få "vila" lite från sådant ett tag?


Hemmet börjar ju faktiskt bli mer och mer efter våran läs min smak. Tvättstugan och sonens rum ska min 15-åring måla mot betalning. Och varför måste jag ha sådan panik med att ha allt klart NU (eller helst igår) ? Vad gör det om vi väntar något eller några år med vissa projekt? Blir tokig ibland på mig själv som jämt ska ha så bråttom med det mesta!

Nåväl, det jag ville komma fram till med mitt svamlande- var att jag MÅSTE dra ner på bloggandet. Jag ska INTE sluta blogga, men jag måste försöka dra ner pressen på mig själv att leverera inlägg dagligen/varannan dag...Jag önskar jag klarade att blogga ca en gång i veckan? Men mitt mål är ca två ggr/vecka. Om jag lyckas eller inte återstår att se?

I morgon kommer äntligen min 15-åring hem efter att ha varit på skolresa -längtar! Och min 11-åring har förresten börjat blogga HÄR....

Vill också berätta att täcket på bilden kommer från gulliga Katherine med underbara butiken Fågel Blå. Tusen tack kära du för presenten också som medföljde! Ser du Katherine vem som direkt godkände täcket? ;)

Sen har jag fått en jättefin utmärkelse också av goa Ingeborg med den fina bloggen Hemma hos Ingeborg!




Tusen tack snälla du! Jag blir tyvärr lite stressad då man ska skicka vidare dessa, så jag gör en egen variant med mina egna regler ;) Här länkar jag fem bloggar som jag läser dagligen, och som JAG vill uppmärksamma JUST NU:


  • 63 kvadratmeter i vitt Jag har följt denna unga tjej (som heter Amelie) sen hon började blogga ifrån hennes flickrum hemma hos föräldrarna. Hon har verkligen öga för detta med inredning! Idag har hon bl a öppnat en ny webbutik. Den hittar ni HÄR
  • Vita drömmar & busiga barn Tina gör mig aldrig besviken med hennes inlägg. Hon har ett fantastiskt vackert hem och kan det här med att fånga de vackraste bilderna
  • Vita paradiset (f d Vita hemmet Lyckebo) "Vita ting- Maria" är sen en tid tillbaka inom bloggvärlden igen med oerhört inspirerande bilder ifrån deras nya, vackra hem (som hon tråkigt nog tog över efter hennes pappas bortgång)
  • Fröken Knopp En för mig ny "bekantskap" då jag nyligen har upptäckt hennes blogg. Titta in där så blir ni -liksom mig- fast. Hon levererar bara vackra bilder :)
  • Alberte Vackert, bara så oerhört vackert....


1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bloggar.
Dags att börja höstmysa med ljus o dator på kvällen...

Du har blivit min största inspirationskälla.

Älskar dig, din familj o ditt hem....

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3