onsdag 8 augusti 2012

Gud så roligt!


 Å vad roligt att få sälja en del, nästan allt är nu redan sålt! Och resten åker nog sen ut på tradera? Lådan med bokstäver i från en gammal skola blev jag nedringd på...sålde den för 1200:-. Nu i efterhand önskar man ju att man hade satt ett högre pris, men det är lätt att vara efterklok.... Jag ångrar mig INTE, den var fantastiskt fin -visst- men den passade inte in här.....


Igår hade vi en riktig rensardag här hemma. Vi rensade ur båda kattvindarna uppe först. Det gick inte att gå in på någon av dem :/ Flickorna rensade sitt rum på leksaker och kläder, så ca 10 säckar varslades bort till mina brorsbarn som blev ÖVERLYCKLIGA! Flera säckar med sopor blev det så klart också...Även jag rensade min garderob på säckar med kläder och skänkte till emmaus...Så nu kan man gå inne i kattvindarna igen, och så kommer jag äntligen fram till kartongerna med barnens gamla babykläder samt min samling på barbiedockor och tillbehör/möbler igen...jag tycker mycket om att sitta och gå igenom allt sådant :))

Sen tog vi itu med sonens rum...Han sov borta, så vi passade på att storstäda där. Bl a skrubba golv ca 10 ggr :/ Katterna har nämligen fått för sig att de ska gå in under just hans säng och bajsa :@ Vi har tagit bort bajs där förut, men nu hittade vi mer som vi missat :@ Vad gör man? Nu får vi hålla dörren stängd dit plus att vi hällt ut ättika på de platser där de syndat...

Sen har vi äntligen införskaffat luftavfuktare till källaren, då sonen ibland klagat över att han tyckt det känts fuktigt säkert p g a all tvätt som hänger där...så vi har grejat med den ena, och så inväntar vi en till- så nu ska vi förhoppningsvis få riktigt FRÄSCHT i källaren hoppas jag? Annars är det underbart att sova där nere! Jag sover som en prinsessa då det är mörkt och svalt (och dessutom tyst) Vi har en ovanligt välvårdad källare *peppar, peppar*, så jag hoppas det dröjer många år innan vi ska behöva dränera om den?

Mitt i all rensning och städning igår var jag ut i bilen med lite saker som skulle köras iväg, sen in för att hämta mer...Senare på kvällen så kunde vi inte hitta Klara (den ena katten), vi letade- men hon fanns inte i närheten.  Jag tänkte att hon kanske tagit sig en längre vända ute (de håller sig än så länge bara på tomten och som längst nere hos grannen) Men då klockan var halv ett och hon fortfarande inte kommit hem blev jag riktigt orolig. Skallgången påbörjades ;) Inte inne i kattvindarna, eller i garaget/källaren....men jag tyckte mig höra ett svagt jamande då jag ropade. Då slog det mig- BILEN! Jojomen där satt hon alldeles förtvivlad och ropade på oss :/ Stackars liten, men det är så lätt hänt....

På bilderna idag ser ni ytterligare ett skåp som behöver rensas. Dessutom står verktygsskrubben (en liten klädkammare) också på tur, samt matkällaren och skrubben under trappen och så GARAGET nu igen då....Ingen av dessa tre kan man heller gå in i, jag är duktig på att hålla rent och städat så att det ser bra ut för ögat...Men i skåp, lådor och skrubbar slänger jag gärna bara in allt i en enda röra- men så är det jag som får rensa ur rejält/städa/sortera där emellanåt också ;P

Förresten- om ni fortfarande är vakna efter all denna text så tycker jag ni ska titta in i en annan inredd källare. Den är inredd i vintage-stuk med rör kvar i taket (precis som vi har), målade golv i rutigt och det är bara SÅ snyggt! Ni som bloggar har nog inte missat denna underbara kvinnas blogg. Hennes inlägg ifrån källaren hittar ni HÄR.....


Inga kommentarer: