onsdag 22 augusti 2012

Imorgon är det en stor dag...


...för min "lilla tjej", och jag vet inte vem som är mest nervös. Hon eller jag? Vi har ju bott i detta hus i ca ett och ett halvt år, och under den tiden så har min Ida gått kvar i sin gamla skola som ligger ca 7 km härifrån. Det har gått en och samma buss hela vägen, så det har fungerat jättebra. MEN! Hon har saknat kompisar HÄR i området...(och jag saknar ju som bekant -körkort) Ida och hennes syskon bor ju dessutom numera hos mig på heltid, och hos deras pappa varannan helg (och han bor då ca 7 km härifrån) Ida är en väldigt populär kompis och hon är oerhört glad, social, utåtriktad, öppen och snäll av sig så hon har aldrig haft problem med kompisar *peppar, peppar*.

Hon har åkt de kilometrar till sina vänner med buss och de har följt med henne hit efter skolan. Men vi läs JAG har ändå haft funderingar på om inte hon skulle ha bytt till den skola som ligger två minuter härifrån redan nu (eftersom hon i a f vill gå där på högstadiet sen, hon går nu i femman) Efter diskussion med Ida så bestämde vi oss för att höra oss för med rektorn på våran närliggande skola om det fanns möjlighet...Det var i måndags...

Sen rullade allt på i en rasande fart, idag fick vi så beskedet att hon kan börja redan imorgon (!) Och hon känner INGEN i sin nya klass! Stackars barn, men jag vet att hon säkerligen kommer få många nya kompisar här också..men tänk om det INTE blir så??? Nåväl, Ida är i a f överlycklig och studsar av glädje här hemma inför morgondagen- och det är ju ett gott tecken. Vi får se vem som blir att sova minst i natt- hon eller jag??

Hennes kompisar på hennes "gamla" skola blev så klart jättebesvikna, men Ida är trots det (än så länge) nöjd med sitt beslut. INGEN av mina barn har bytt eller behövt byta skola förut, så jag har stor ångest inför detta!

Min bonusdotter har idag också börjat en ny skola på prov (av andra anledningar som jag inte vill lämna ut här), så ni kan tänka er att det händer mycket i våran familj just nu va? :O


Ps. På bilden ser ni en sneak-peak av våran nya väggklocka i vardagsrummet...

Inga kommentarer: