fredag 28 september 2012

Min första azalea


Shopping med en god vän -samt en god lunch ute -och även en liten fika (man lär ju pausa lite i shoppandet) -inklusive en massa livsnödvändigt chatter...det är väl LIVET det? Tack sis för idag!   Kanske visar er någon dag vad som inhandlades! Är ju lite dålig på att visa kläder och accessoarer/skor här på bloggen. Men en dag så- kanske?


Har i a f tillbringat kvällen med att bl a betala räkningar. Denna månad hade jag bara en (!) räkning, resten var autogiro som skulle dras. Kändes riktigt, riktigt skönt! :)


På bilden ser ni min första AZALEA. Inhandlade den idag. Har varit för feg för att prova att köpa hem en, eftersom de ju är ganska så dyra, och jag intalar alltid mig själv att jag inte kommer lyckas få dem att överleva? Men nu ska jag utmana mig själv, tänkte jag! *Spottar i näven*

Men NU är det dags att göra timmer-dragaren bredvid sällskap...efter vårat kvällsmys höll jag om honom och uppmanade honom till att sova (då han ska upp så tidigt jämfört med mig) Inom 20 sekunder snarkade han (tittade på klockan) Det vore en annan, det....:O

I morgon bitti ska jag i a f följa med min 11-åring till hennes gamla klass (hon bytte skola för några veckor sedan p g a det långa avståndet). Vi ska bjuda på glass och "göra avslut". Det har jag lovat- så då är det bäst att hålla det! Hennes kompisar i förra klassen har dessutom tjatat på henne...

Sen efter det väntar en skön HELG, och vad den innehåller kanske ni får veta mer av vid ett senare tillfälle ;)



1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket vatten ska den ha. Minsta torka så ger den upp...
Kraaaam från skooogen