söndag 25 november 2012

Det är service, det :)


Vann denna fina terrin på tradera nyligen...Men då jag fick hem den var den spräckt :( Trots att den var väl packad. Troligtvis var det början till en spricka i den som gav med sig av de värmeväxlingar den får utstå då den fraktas ute- inne? Nåväl, det gick att limma och jag fick tillbaka halva summan av det jag hade betalt för den :) DET är service, det! Säljaren har ju inte ansvar (i a f inte då denna packat väl) över postens hantering, så det var verkligen fint gjort av henne! 

Hörrni, vi får se om jag har tid med er framöver, för jag har inför detta nattskift blivit invigd i ett nytt spel på mobilen av mina patienter och arbetskamrater. Glöm wordfeud och instagram, för nu är det RUZZLE som gäller ;) Är nybörjare där, men är redan helt fast- det är ju jättekul! Finns under leilin där om någon törs sig på en omgång? ;)

Fick även ett boktips idag på mailen av denna gulliga läsare (Sorgens änglar -skriven av 
Hanna Johnselius ), och det tackar vi och bugar för :) Just nu läser jag två böcker, då jag inte kunde hålla mig från att börja läsa den senast inköpta..."En ung kvinnas sista ord" skriven av Regine Stokke. Hon började blogga då hon fick sitt cancerbesked som 17-åring, och hennes sista önskan var att bloggen skulle ges ut i bokformat. Efter hennes alltför tidiga död är den nu utgiven... Läste halva boken direkt i ett sträck...

Hittade annars en ny blogg idag, som jag blev lite kär i...Den hittar ni HÄR..(har även lagt till den i min blogglista, då jag vet att många kollar genom den) 

Tänkte på en annan sak också som jag ville tipsa er om, då jag satt här på jobbet...Våra patienter lägger mycket pussel, och det är ju faktiskt en oerhört bra avkoppling för de flesta. På jobbet har vi ett stort bord där det alltid ligger två påbörjade pussel (på allt mellan 500-1500 bitar) Där kan den som känner sig sugen sätta sig en stund, och så framträder den färdiga pusselbilden allt eftersom...


Men NU ska jag ta en paus från mitt RUZZLE-spelande (våra patienter sover så snällt inatt), nu ska jag kolla på "my king of crime"...d v s Leif GW Persson och det senaste avsnittet av Veckans brott!




Inga kommentarer: