lördag 5 januari 2013

Mixat inlägg

Eftersom jag jobbar långvecka nu, så är jag inte vaken så mycket dagtid. Därav får det bli bilder tagna med blixt...Denna veckan i mitt schema (då jag jobbar 50 timmar natt), blir det aldrig många knop gjorda hemma. Det i sig kan resultera i en del pikar från min sida till resterande av familjen. För det är INTE roligt att komma upp på eftermiddagen, och mötas av ett totalt kaos. Grejer överallt, disk som inte blivit diskad. Skitiga golv som ej blivit dammsugna osv DÅ blir Linda inte på sitt bästa humör kan jag lova..visst om det händer ibland, men jag får väl skylla mig själv som skämmer bort resten av familjen under mina ledigheter. De är vana vid att jag för det mesta tar allt....

Ljusförrådet är nu slut hemma hos oss, och ärligt talat så har jag ingen lust att handla hem mer. För nu vill jag ha VÅR! Fick en katalog ifrån jotex häromdagen, och blev totalt förälskad i dessa kuddar nedan:  

Klickade hem dem direkt, samt tillhörande pläd i den ena färgen. Tänk vad fint i soffan...Vitt överallt och så dessa små underbara färgklickar! Jag tyckte jag förtjänade det efter att ha jobbat både jul och nyår *blink, blink*

Köpte även senaste numret av bibeln häromdagen (Jeanne D Arc), och såg att de skulle ge ut en påsk-bok :) Har inte sett den till försäljning någonstans ÄN. Men är det någon av mina goa läsare som vet om var den finns, så blir jag jätteglad om ni ville dela med er av det! Nog för att det är långt kvar till påsk, men ändå ;).....


I tidningen så visade de även gamla klänningar från den viktorianska tiden. Jag blev så hänförd att jag genast satte mig att googla...Tänk om man ändå levde då, de hade ju så otroligt vackra kläder...



Bilderna på kuddarna och klänningarna är lånade från nätet. Avslutningsvis vill jag bara slå klackarna i taket till denna gamla goding nedan....

   

Nu längtar jag tills melodifestivalen drar igång, speciellt Finalen i Friends Arena. Då ska jag nämligen ÄNTLIGEN få se den LIVE tillsammans med Sis och Frun. Längtar så!! :))

Ps. Fyndade ni något på mellandagsrean, förresten? Jag trängs aldrig i affärerna den tiden i jakten på fynd, men att fynda på NÄTET går ju riktigt bra! Jag och Anders gjorde ett riktigt mellandagsrea-fynd. Ett duntäcke LYX till dubbelsängen för nästan halva priset. Vi ska hämta ut det imorgon..Kommer sova som en prinsessa under det tror jag allt ;)



1 kommentar:

Em sa...

halkade bara in.. jaa, verkligen! tänk om man levde på den tiden, jag är ganska säker på att jag/vi gjorde det! haha.. gillar herrgårds miljöer och fina gamla träd, parker å antika möbler! när vi gick igenom en gammal slottspark så sa min svärmor: nu låtsas vi att vi har såna där stora fluffiga gamla klänningar och strosar i parken haha! jag kom å tänka på det när jag såg ditt inlägg och dina bilder :) Kram å jag önskar dej en skön helg!