fredag 1 mars 2013

Hmm...plagiat?


En av årets bidrag i melodifestivalen är skrämmande lik bidraget Frankrike hade förra året...Se och döm själva....

Ovan svenska bidraget 

Behrang Miri - Jalla Dansa Sawa (Delfinal 4)



Och nedan Frankrikes bidrag förra året


Frankrike "Allez Ola Ole"




Hmm...plagiat? Undrar "tanten som har koll".....

Här kommer förresten också en länk där ni kan se Martin Redhe Nord ordentligt bredvid Sarah Dawn Finer. Det var alltså han från Borlänge som sjöng på bröllopet då jag gifte mig med mina barns pappa 1997. Han var då ca 14 år, och fyller nu/har fyllt (?) 30 i år ;)

http://www.svt.se/melodifestivalen/se-sarah-dawn-finers-hemliga-hyllning-med-gina-dirawi eller klicka HÄR


Ps. Känner mig mycket bättre idag, så nu laddar vi upp inför den burleska festen imorgon. Få se om jag vågar bjuda på någon bild sen :P



Ps. Här är förresten min favorit så långt....


Och så såklart denna...även om Magnus fattas :(


Inga kommentarer: