måndag 13 maj 2013

Semesterpaus!


Tusen tack snälla, goa ni för era fina kommentarer!

NU tar jag en paus från bloggen, men är tillbaka igen då vi kommit hem! Jag antar att "mammiga Milla" (på bilden) kommer att sakna mig, och säkerligen titta efter mig i fönstret.... Då hon verkligen är MIN katt. Hon ligger ex med mig i sängen -precis som en hund- tills jag reser mig....*gullpuppan då*

Men jag har lite jag vill skriva om, innan ni slipper mig ett tag *blink, blink* Hur ska jag börja? Jo! Jag vill med detta understryka att det inte riktar sig mot någon särskild alls. Ingen nämnd, ingen glömd. Jag behöver bara få detta ur mig, känner jag. Jag vet att många i min omgivning har svårt att förstå mitt behov av sömn då jag jobbar nätter. Och t ex denna helg var jag tvungen att ställa in besök av min fina Norge-vän just p g a att jag var för trött :( Jag sov precis hela lördagen (förutom en halvtimme-timme), innan det var dags att åka iväg till jobbet igen. Det här är INTE riktat mot henne, utan tog det som ett ex nu bara.

Alla är vi olika, och har olika sömnbehov. Vissa klarar av att jobba natt på enbart ett par timmars sömn. Jag vet att om jag inte sover ordentligt mellan mina nätter så blir jag ett vrak. Jag får bl a problem med magen och migrän/huvudvärk, håravfall, jobbiga gråtattacker och faktiskt även försämrat minne har jag märkt :/ Det är oerhört slitsamt för kroppen att vara vaken på "fel tid", då kroppen är anpassad till att vara vaken på dagen. Jag har insett att jag MÅSTE lyssna på min kropp för att orka...Och det innebär att jag blir totalt osocial mellan mina jobbnätter, TYVÄRR. Men så måste det tydligen vara tills den dagen jag hittat och fått ett annat jobb, och tro mig -jag söker.... Jag klarar inte av att hålla mig vaken och sköta jobbet i de tio timmar som krävs per natt om inte jag sover ordentligt. Och innebär detta att jag anses vara tråkig eller osocial i andras ögon, så fine. De vänner som inte kan acceptera det, är inga riktiga vänner. Punkt slut.

Nog om det! Hoppas ni alla har det så bra nu! Själv tar jag som sagt paus från både blogg och facebook -för jag vill ha en RIKTIG SEMESTER ;)

Jag hör av mig då vi kommit hem igen (om inte planet störtar då *nervös*)

Puss och kram!


4 kommentarer:

Clara Malvina sa...

God morgon!!

Det verkade lite krångligt att få till så man kan se besöksantalet, jag är inte så värst teknisk heller så nästan bäst jag låter bli att pilla med det =) Men tack ändå!!

Ha nu en toppensemester!

Kramar från mig!

Fågel Blå sa...

Hej!
Önskar dej en ritigt fin semester!
Bamsekramar
Kathrine

Anonym sa...

Waooo,otroligt vacker hem & sååå söt kisse /Nospuss & Trevlig Resa önskar jag som smygit in via ~ Bloggnytt ~

//Annmi

Huset på Backavägen sa...

Jag har varit lite off ett tag och är lite sent ute men hoppas ni får en riktigt underbar resa!

Roligt med så många besökare, men det förstår jag!
Ha det gott, kram Anki