söndag 28 juli 2013

Blått är flott, vildvin & trädgård


Blå inslag i köket (i lagom dos) tycker jag är så fint -speciellt nu då jag har blå/vit rutiga gardiner.


Här får mina vardagssmycken ligga samlade då jag inte bär dem.


En fin tallrik på väggen fångar också upp lite av det blåa.


Framför den hänger en av mina hjärtan på tråd som nu länge blommat konstant.


Och apropå blommor, så händer det lite i trädgården också. Efter att ha flyttat de stackars inköpta vildvinen ett par gånger, så ser det äntligen ut som att de nu rotat sig.


Målet är att det inom ett par år ska bli ett täckande tak över pergolan, och nu verkar de vara på god väg. Man ser nästan från dag till dag hur de växer :)


Och så ser det också ut att bli en riktig stor äppelskörd i år, vår tre äppelträd är totalt överfulla med äpplen -kul!

Hoppas ni alla har en skön söndag!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart & såå vackert...
/Kramar Annmi

Fågel Blå sa...

Så underbara bilder!
Kramar Kathrine