tisdag 23 juli 2013

Blommande myrtenträd



Något har hänt här hemma -som jag aldrig trodde skulle vara möjligt- mitt myrtenträd 
B L O M M A R !!!??!!


Jag TROR i a f att det är en myrten, rätta mig gärna om jag har fel? Gissa om jag höll på att tappa hakan då jag först såg det. Hela trädet är full av knopp och blommor :) Då har det stått i ett söderfönster (?) fast med persiennen halvt öppen. Det har fått vatten enbart då det varit torrt, och då ganska mycket. Vissa "blommor" har jag riktig tur med, och andra inte. Jag har ett myrsineträd också -som jag fått av en god vän- som växer så det knakar, och som borde formklippas lite. Mina tre olivträd mår dock tyvärr inte lika bra, i a f inte två av dem :(

Men detta kändes som ett bra betyg (jag vill ju hellre intala mig själv DET, än att det skulle vara slumpen) *blink, blink*

Ps. För er som bor här i närheten av Borlänge, missa inte mitt loppistips i inlägget nedan ;)



Inga kommentarer: