tisdag 20 augusti 2013

Än nyttjas poolen....


Med över 21 grader varmt i poolen så badas det flitigt i den än! I ur och skur faktiskt. Det känns som att poolen verkligen var värd varenda krona! Trädet ni ser på bilden ovan är vårat plommonträd, och jag hoppas på mycket plommon i år! Det är tur att trädet står i vägen, så ni slipper se alla "miljoner" cyklar bredvid entrén. Men med en sambo som säljer begagnade cyklar, så finns det lite på lager...Det är sämre med utrymme att förvara dem på, däremot (tyvärr) Annars har vi verkligen en fantastisk trädgård -som inte bara är lummig- utan som även ger oss rikligt med frukt och bär. Vi har:

3 äppelträd
1 plommonträd
2 körsbärsträd
Röda och svarta vinbär
Stor hallonhäck
Jordgubbar
Smultron
Krusbär
Gräslök

Och då vi har ett stort grönområde intill tomten (som vi hyr av kommunen), så ger det oss också möjlighet att utöka det hela. Så planerna finns att till nästa år odla ex:

Lök
Persilja
Sockerärtor
Rädisor
Potatis (?)

Och vad mer som vi känner oss sugna på....


Då det inte badas i poolen är jag där emellanåt och räddar diverse flygfän från att drunkna, som den sanna djurvän jag är.....


Här kan ni även se min lilla miniros från ICA, som -då jag köpte den- bara var en liten planta i kruka. Den är rejält stor nu, och på väg att blomma. Jag hoppas bara att den överlever vintern sen också. På bilden kan ni även skymta det stora grönområdet jag nämnde. Vi har våran torkvinda samt studsmatta (och parkering för diverse bilar/släpkärror vid behov) där. Och så blir det nog även lite odlingar -som sagt- till nästa år....

Jag avslutar med ett par bilder på våra käraste.



Tusen tack för era fina kommentarer också i tidigare inlägg, de värmer verkligen! Förhoppningsvis har jag bara en liten "svacka"....


2 kommentarer:

Anonym sa...

Waoo så ljuvligt & så söta kissar :)
/Nospuss & Kram Annmi

Tinas bo sa...

Vilken underbar trädgård ni har!!
Med så mycket frukttäd och bärbuskar och kryddor..en dröm!! :)

Kan tänka mig att poolen var värd varenda krona!! :)

Och missarna är bara sååå fina!!!

Jag har funderat på att ta bort kommentarsfunktionen, men jag tycker det är så kul med feedback, men samtidigt tror jag att man inte har samma tryck" att man "måste" kommentera hos alla..
Får se hur jag gör..

Ha en fin vecka, vännen
Kraaam Tina