söndag 18 augusti 2013

Årets kräftfiske


Då har helgen snart passerat, och vi är redan framme vid skolstart. Det ska bli skönt att komma in i lite rutiner igen. I helgen så fiskade vi bl a lite kräftor med min bror och hans barn.


Det blev både en nattlig titt i burarna -som nu på förmiddagen-, plus att vi hade lite "skojsigt" partaj igår. Så nu känner jag mig lite mör vill jag lova.


Kvällsbild ovan.
Vackert.


Här nedan ser ni mina fina brorsbarn. Flickorna jag är faster åt, och mina barns "enda" kusiner.


Och fångst fick vi. När det går upp för mig hur många kräftor som verkligen finns i våra badvatten, så känns det inte lika lockande att bada längre....*FY*


Som vanligt håller jag mig på säkert avstånd från de otäcka djuren....


Min fina lillebror ovan.


Varken jag eller mina barn äter kräftor heller (bara Anders -ibland), men jag tycker det är kul att fiska/fånga dem!


Så kräftskiva får brorsan ha själv hemma med sina flickor denna gång.


Jag avslutar med en bild tagen med mobilen....



Hoppas ni alla haft en bra helg, nu blir det nog en liten middagslur här ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Waooo så vackra foto &...jag håller mig oxå på avstånd när det gäller dessa otäckingar ;)
Ha en fin Söndag/Kram Annmi