söndag 4 augusti 2013

Våran semestertripp i husbilen


Nu så! Är vi hemma efter en skön helg med bl a sol och bad! Här kommer -som vanligt- ett SUPERLÅNGT bildinlägg. Bara p g a att jag inte kan sålla bort så många bilder. Jag tog ca 300 bilder, så visst har jag sållat LITE ändå ;)

Vi har haft det jättebra förutom EN SAK :( Jag vadade i havet med kameran runt halsen (som för det mesta), och märker inte en hög och stor sten framför mig under vattnet...Så i vattnet for jag...och systemkameran med :( Den är stendöd nu. Men tack och lov att jag var vid mina sinnens fulla bruk. Jag var nämligen väldigt snabb att ta ut minneskortet med alla bilder på. Så de klarade sig :)

Så vi får se nu då hur det blir med bloggen framöver. Jag tycker inte vi har råd att köpa någon ny systemkamera än på länge...Så i värsta fall får bloggen bli lidande ett tag?!? Det visar sig. Jag vill INTE ta bilder med mobilen då jag själv inte känner mig bekväm med det, samt ogillar den kvaliteten -så det är uteslutet....

Nåväl!


De första bilderna kommer från Rullsands havsbad och camping, som ligger i Gävle. En underbar plats att campa på!


Dessa bilder togs vid 19-tiden då vi precis kommit fram (alldeles innan jag föll i vattnet med kameran)!


Äckliga kryp fanns det visst också ;)


Här har vi bråttom ner till havet...Och ni kanske minns att jag tidigare skrivit att jag ÄLSKAR att strosa vid havet?


Min Ida ovan.


Här ser ni att det var en del stenar där vi valde att vara. P g a att vi ville leta snäckor just där.....


Lilla sjöjungfrun -alias Ida :)


Fotar mot solen som är på väg neråt...


Liten snäcksamling....


Mina tjejer <3

På dagen innan hade vi varit en sväng ute i skogen. Och där sprang vi -hör och häpna- på en ren (!)


Nej, så var det naturligtvis inte, jag skojade bara. Vi hade sovit natten innan i Järvsö. För att sedan besöka Järvsö zoo....


Titta vilken stilfull entré dit....


Här är vi inne bland getterna. På bilden ovan -min bonusdotter Malin


Söta små getter, kameran gick varm vill jag lova...


På zoo:t går man runt i skogen ca 3 km på dessa spångar (se bild ovan), och får då se Nordens alla djur som finns i skogarna.


Både innanför stängsel, som utanför....

 

Dessa bilder ovan blev visst lite suddiga, men ville visa er bättre hur det ser ut då man följer spången....


Jag är glad att jag slipper gå med en sådan här tyngd på huvudet :/ Stackars ren...


Vad är det då för djur man får se här? Jo: varg, lo, myskoxe, ugglor, räv, älg, getter, järv, renar, björn, igelkottar, kalvar, vråk och hök bl a...


Fikapauser måste man såklart ta! *SMYGREKLAM*


Min bonusdotter Malin


Min minsta dotter Ida, med numera rosa färg i håret som håller på att försvinna (det blev helt misslyckat, så det gör vi INTE om...)


Min äldsta dotter Emilie


Till dessa bilder kan jag bara säga RESPEKT!! Jag går ju aldrig i skogen längre p g a min enorma björnrädsla :/ Det går väl an att se dem -som här- på ett par meters håll ovanifrån...Jag skulle INTE vilja springa på denna mamma björn med hennes 3 små -i skogen....


Nu är ju dessa björnar förvisso vana med människor (på håll), men skulle jag hamna i inhägnaden skulle jag nog få tacka för mig ändå :/ De ser ju så gulliga och kramgoa ut, men snacka om att skenet bedrar.....


Järv


Här sitter han/hon så fint i hopp om att få lite mat då dennes "skötare" gick förbi ;)


Fjälluggla, såå fin!


Utsikt över Ljusnan (?) bl a


Vackert värre!!


Och efter att då ha varit i Järvsö styrde vi kosan till Rullsand, och första kvällen där så blev då min kamera förstörd. Så efter det finns inga fler bilder. Puh, tänker kanske ni? ;) Men jag ÄLSKAR att fotografera och föreviga det mesta på bild, så vi får väl se hur länge jag klarar mig UTAN en "riktig" kamera....

Resten av helgen då? Jo, vi spelade minigolf och badade. Åt mat ute, och fikade massor. Vi var en sväng förbi IKEA på vägen hem också :) Nu får vi ju vårat eget IKEA här i Borlänge till jul, men det är ju LÅÅNGT kvar än till jul -eller hur? ;)

Jag har bilder till ETT inlägg till (fotade här hemma innan vi åkte), men sen får vi se när vi ses igen. Hoppas ni får en skön start på veckan, både ni som jobbar/börjar jobba/har semester som alla andra!


Inga kommentarer: