söndag 22 september 2013

En MYCKET trevlig kväll!


Oj! Vilken himla rolig kväll vi hade igår! Lite VÄL rolig, och det känns på idag vill jag lova....


"Man tager vad man haver" -sa ju Kajsa Varg, och det var precis vad jag gjorde vad gäller dukningen. Mycket enkel dukning blev det, men tydligen väldigt uppskattad *kul*


Det var jag och Anders, och ett par grannar samt ett annat par....


Under kvällens gång kom en av katterna in med en mus (vi hade ytterdörren öppen en aning) På bilden kan ni se finaste Annelie i full färd med att ta upp musen....


Grannarna som vi hade här, ville nämligen väldigt gärna ta den tillvara då de har ormar som husdjur!


Här var jag verkligen i mitt esse (då vi gick över till grannen)! Jag insåg igår hur enormt mycket jag skulle vilja ha en orm.


Två stycken majsormar har de, och på bilden ovan slingrar sig båda runt min hand samtidigt. Nackdelen med att ha orm, är ju dock maten de ska ha då....


Jag som är sådan djurvän, vet inte om jag skulle klara av att ha en sån här påse i frysen -än mindre att mata ormarna med dem....

Ja, ja den som lever får se! Nu lär jag nog lägga mig en stund -igen- för idag kan jag verkligen erkänna att jag är riktigt BAKIS....

Men det får det vara värt, då vi hade en sån himla rolig kväll igår! Tusen tack Annelie & Conny samt Annika & Jan-Erik!



1 kommentar:

Huset på Backavägen sa...

Aldrig i livet det kommer en orm in i mitt hus! Jag är väldigt fascinerad av ormar att titta på men då hos någon annan! Kul med trevligheter, mindre roligt med baksmälla. Men such is Life :-)
Kram Anki