torsdag 17 oktober 2013

Min favorithylla och kommande ommöblering....


Jaa, jag vet att ni redan sett den minst en miljon gånger -som allt annat här hemma, men nu får ni se den med BLIXT...*blink* Ser ni glasburken i hyllan? Nu får ni tycka jag är äcklig om ni vill, men i den ska jag samla Donnans (ormens) alla ömsade skinn. Och första har redan fått ta plats!

En kompis till Emilie (min 16-åriga dotter) sa att hon trodde att ormen var mitt substitut för en liten bebis, och att jag hade en 40-års kris. Haha, så kanske det är -omedvetet? Jag mår dock absolut INTE dåligt av att bli äldre -inte än i alla fall, men så har jag ju ett år kvar till 40 också...*ler* 


Hyllan i sin helhet. Klicka på bilden 2 ggr om du vill förstora den. Dålig bildkvalité dock för att jag zoomade med kameran då de två övre bilderna togs....

Jag hittade en gammal bild från vårat vardagsrum sen 2011, och blev ju genast supersugen på att möblera om igen! Tror ni Anders kommer skutta av glädje om jag föreslår DET som aktivitet på våran kommande barnlediga helg? *blink*


Skåpet bakom sofforna -till vänster- är sålt, likaså kandelabern på golvet. Skåpet bakom sofforna -till höger- står nere i tvättstugan nu. Det vita slagbordet -framför sofforna- kommer hamna på blocket imorgon för 250:- p g a att ena benet måste slipas under, alternativt att man sätter en möbeltass på? Därav det låga priset...just nu står det i garaget. Ångrar att jag sålde den vita kaminspegeln, men det finns ju tack och lov fler att köpa om det skulle vara så. Den stora mattan har LÄNGE behövt tvättas...men då måste den in på kemtvätt, och det har jag inte tagit mig för med än...har dessutom två till stora och ljusa mattor som måste in på kemtvätt...Annars finns det mesta -på bilden ovan- kvar *ler* Nya soffor har vi ju i och för sig sen bilden togs...Kul hur som helst att titta på gamla bilder!

Hmm, nu tog det snurr i inredningshuvudet igen. Och så vill jag gå på bio i helgen, jag vill se Monica Z:s film. Sen har jag lovat min 12-åring ett besök i badhuset, då hon ska ha simprov i skolan och hon får sådana prestationskrav på sig själv inför sådana saker. Hon KAN absolut simma, men hon vill ändå träna på alla längder de ska lyckas åstadkomma. Sen skulle vi ha röjt i trädgården inför vintern, men det gjorde jag tack och lov häromdagen. Sen har jag/vi ju pinsamt nog INTE besökt alla nya affärer som öppnat bredvid det kommande IKEA. Clas Ohlson, Jula, Coop osv...jättenyfiken ju! Och de har redan haft öppet några veckor....

Ja, ja...en bio och en möblering får det nog i alla fall bli i helgen!

Men vi ses kanske innan dess!


Kram Linda


Ps. Klicka HÄR för att se ett platsbyggt SKITSNYGGT skåp av gamla fönster, blev SÅÅÅ inspirerad!



3 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Så fiiiiint du har det
Kramar Kathrine

Rosa i huset i vitt sa...

jättefin bild
ha en bra helg
kram Rosa

Huset på Backavägen sa...

Spelar ingen roll hur du möblerar, jag tycker det blir fint oavsett hur du gör.
Kram Anki