tisdag 22 oktober 2013

Mjölkflaskor bl a och våra älskade djur....


Då jag möblerade om i helgen fick mina gamla mjölkflaskor komma fram -efter att de stått undangömda i ett skåp en längre tid.


Här ser ni min ständiga följeslagare Milla i full färd med att kontrollera vad jag gör....Denna katt har totalvägrat att gå ut sen ett par veckor tillbaka, hon tycker det -redan nu- är för kallt (?!) Istället är hon inne och drygar sig (läs tigger mat fast det finns) runt mig hela tiden. Rastlös som bara den...


Mina älskade ljuskoppar har nu börjat tändas flitigt efter ett längre sommaruppehåll.


Här ser ni "nya" hörnan i dess helhet. Jag har försökt fota HELA vardagsrummet, men blir inte nöjd med bilderna. Bilderna jag tar gör att det ser väldigt trångt och ihoptryckt ut, och så känns det inte i verkligheten. Ja, trångt vet jag att vi har, men att fotografera det hela gör inte alls rummet rättvist. Jag är nöjd med möbleringen, så långt. Och för den delen så skulle jag aldrig VÅGA föreslå för Anders att vi skulle flytta tillbaka allt som det var innan, då blir han tokig på mig...*gulp*


Här kommer en bild på våra kära flickor -tillika systrar igen. Kom upp en natt då jag skulle gå på toa, och hittade dem så här i soffan-omfamnandes. Var då så klart tvungen att ta fram kameran. Våra älskade tjejer! I våran familj har vi ju också två animaliska flickor till. Dels min minsta dotters hamster, och så våran lilla Donna (ormen då) Nu kommer en bild igen =varning....


Hon har igår fått ny inredning i terrariet, så på bilden ser ni henne i full färd att undersöka det hela. Många kanske inte alls kan förstå vad man får i utbyte av en orm, men ni ska bara veta vilken personlighet denna Donna har. SÅ kul att se! Hon har äntligen börjat lägga på hullet lite, så nu äter hon med mycket god aptit. Sen är hon avvaktande mot nya/främmande människor (läs dofter) Hon är nu van vid våra dofter (speciellt min), och ryggar tillbaka direkt om någon utomstående sätter fram handen. Hon luktar ju på saker och ting med hjälp av tungan, så på bilden kan ni se hur hon undersöker den nya plastväxten....

Hon har aldrig någonsin bitit oss. Hon är väldigt lugn och behaglig. Enda gången hon visat irritation är då någon har parfym på sig. Ormar gillar INTE alkoholen som finns i parfymen. Hon visar då sin irritation genom att skallra på svanstippen. Annars är det underbart att se henne ligga i något av sina bon och nyfiket titta ut på oss, då vi går fram och tillbaka. Anders klagar dock på att hon för sällan är ute i terrariet, men jag hoppas det kommer mer med tiden då hon är riktigt van vid alla våra vibrationer och rörelser. Sen är ormar -inte att förglömma- som mest aktiva i skymningen och på natten.

Det var lite fakta om ormar, det (eller i a f våran orm)!

Klockan är i skrivande stund 03.12, det betyder ca fyra timmar kvar av nattskiftet...*gäsp*

Vi ses!


Kram Linda



5 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Fint har ni det !
Så många och fina saker och detaljer.
Önskar dig en fin dag och vecka !

Kram

Huset på Backavägen sa...

Såna där mjölkflaskor tycker jag är så fina eller hela hyllan är jättefin. Må så gott!
Kram Anki

Anna Stenberg sa...

Vackert som bara den! Hjälp mig gärna blåsa liv i min nya utmaning och tillika utlottning! Jag tror att den kan bli toppen på flera sätt! Kram Anna

Rosa i huset i vitt sa...

Älskarr såna mjölkflaskor..har några stycken
kram Rosa

LOPPISLIV sa...

De där gamla glasflaskorna med porslinslock är urcharmiga, har också några stycken :-)) Söta kissemissar ni har, och vad spännande att läsa om ormen Donna :-))

Kram Paula