söndag 3 november 2013

Alla helgons helg


Ja, jag är så gammalmodig att jag hellre betonar det -alla helgons helg -snarare än halloween....

Hur som helst, så har pepparkakstiden börjat!


Pepparkakor -som gör en go´och gla´.....*ler*......


Jag ska tipsa er om en mycket god glögg -ni kan ha till bl a pepparkakorna- i nästa blogginlägg! 

Här kommer dock nu några bilder från teatern vi var på idag....


Det är Unga Örnar som håller i det hela, och ni kan se min bonusdotter längst till vänster, och min minsta dotter i blå huvtröja.


De var så duktiga, så! En sak som jag dock reagerade på, var alla de som efteråt inte fick någon blomma eller något godis etc....


Jag blev så illa berörd, att jag inte tycker NÅGON borde få ta emot blommor eller andra gåvor på scenen (trots att de fick blommor och godis av oss) Så hemskt för de som blev utan.....

Efter teatern blev det ett besök på kyrkogården....


Det är en "tradition" vi alltid haft i min familj, och som vi aldrig ruckar på....


Det är så stämningsfullt att se alla upplysta gravar.....


Ett ljus för morfar, och ett ljus för farmor.....


Här nedan kan ni se Anders vid sin farfars fars familjegrav....


När vi sedan kom hem, tände vi marschaller och även eldkorgen. 


Och så blev det lite party hos oss! Bl a kom äldsta bonussonen med kompisar (utklädda, vissa av dem)!


Bonussonen kan ni se längst till höger. Nu känner jag att jag nog borde gå och bädda ner mig...efter en trevlig kväll med något glas vin för mycket....

Måste bara -avslutningsvis- visa sms:et jag nyss fick från min bästa (och enda) bror, som var med oss ut ikväll....




Kram bästa ni!//Linda




Inga kommentarer: