söndag 8 december 2013

Andra advent och granen står klädd!


Ja, sådana traditioner har jag haft sen några år tillbaka, att granen kläs till andra advent. Numera är det -lyckligtvis- tredje året på rad som vi har en RIKTIG gran (då 18-åringens allergi mot gran så gott som vuxit bort) Här får ni i alla fall se lite blixtbilder (till att börja med) på hur 2013 års gran ser ut.


Julmusik i högtalarna och hela familjen ska vara med, då myser jag! Inte ens 18-åriga sonen ville missa det hela, vi fick absolut INTE börja utan honom! *ler*


Jag tycker det är så mysigt att få njuta mer av granen INNAN jul, efter jul vill jag bara kasta ut den....Vi tog -hör och häpna- bara hälften av pyntet till granen i år *blink* Den står i en hink, som står i en finare vit "tunna" -ni ska få se mer av det någon annan dag.


Den fick stå lite inträngd i hörnet, men vad gör man då det är så trångt (självförvållat, jag vet...)


Avslutar med ett par bilder i kvällssken....


Hoppas ni alla har en riktigt skön andra advent!


Kram Linda


4 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Oj så fiiiiiiiiiiiiiiiiiint!
Härliga bilder!
Önskar dej en fin 2 advent
Kram Kathrinhe

Anonym sa...

Ååååå vad fiiiint!!!!!!
<3<3<3<3<3
/Frun

Livingroom sa...

Vad vacker den blev. Jo självförvållat. Sonen frågade igår av mej var vår gran skall stå... säj det! Sjölvförvållat... Men må vi inte hitta en plats däör den ryms. Sitter och lyssnar som bäst på härliga Sanna, Shirley och Sonja... Myyys! Ha en fin söndag!

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken vacker gran ..Lucia har vi haft som granklädning men smågranar har jag satt in
kram Rosa