lördag 14 december 2013

Lugn och skön lucia....


...i a f för vissa *ähum* Skämt och sido, Anders hade ju slitit och jobbat hela fredagen -så SJÄLVKLART var han värd att få ligga på soffan. Jag skämmer nog bort honom lite väl mycket där, för han behöver sällan lyfta ett finger hemma. Jämställdhet har nog inte gått in hos mig *s*. Nu jobbar jag visserligen inte 100%, men det känns så i kroppen, med tanke på hur trött man blir av nattjobbandet...

Nåväl! Det är självvalt! 

Vi hade ju bakat en omgång med lussebullar redan, och de har -av någon anledning lyckats försvinna från frysen *blink*, så vi bestämde oss för att baka ett par satser till. Och när vi ändå var igång, så tog vi itu med pepparkaksbaket på en gång.


Här ovan ser ni min 12-åring (till vänster), tillsammans med en kompis. Och nedan -en mobilbild- på 16-åriga dottern (som om drygt en månad fyller 17 år....*hjälp*)


Vi hann lagom klart tills luciafirandet gick i repris på TV:n. Då blev det äntligen lite mys med lussebullar, pepparkakor och glögg till tonerna av luciasånger.


Och här kommer en bild på köket och LITE av oredan som uppstår då jag bakar. Tänk vilken dröm att få ha ett STORT IKEA-kök.....


På kvällen följde jag med -ett par killkomisar till mig och Anders- ut på nyöppnade O´Learys i Borlänge. Nedan ett par mobilbilder från kvällen. Först ut -mitt sällskap under kvällen....


Och så en bild från de nya bowlingbanorna....(den långa killen är en gammal klasskompis och vän till mig)


Stället var hur fräscht som helst! TV-apparater klädde hela väggarna, där det ständigt visades sport. Himmelriket för alla sportälskare! Kvällen blev dock kortvarig då min son var ute och härjade...så jag åkte hem för att invänta honom (full av oro, eftersom han är diabetiker) Men allt gick bra, tack och lov -även om han inte direkt var nykter då han kom hem....

Idag har vi fått oroa oss för svärfar istället, som på förmiddagen ramlade på isen så illa att han slog upp ett stort jack i huvudet, och dessutom tappade minnet. Han skjutsades in till akuten där de fick sy och konstatera att han fått en mindre blödning. Han blir kvar över natten, men är utom fara.

Så tänk på det och var försiktiga ute nu -för det är jätte, jättehalt!

Vi ses imorgon igen!


Kram Linda




Inga kommentarer: