torsdag 5 december 2013

Pianots nya plats & fjärde adventsljusstaken


Heej på er i mörkret! Snöoväder sägs vara på intågande, och det kanske är därför det är lite extra mörkt idag? Uppdatering: Nu vräker snön ner! :) Jag är i alla fall glad att jag tog mig upp ur sängen i morse, då min rygg sa ifrån rejält igår då jag höll på att möblera. Ena katten hoppade tidigare upp på terrariet -dagligen- och skrämde ormarna, så jag såg ingen annan lösning än att flytta terrariet in i matrummet...med en förhoppning om att hon inte ska ta sig dit upp längre (hon hoppade innan från schäslongen upp på terrariet, men nu ska det förhoppningsvis inte vara så lätt *peppar, peppar*)

Hur som helst, så drog jag ENVIST både möbeln -med hela terrariet och allt innehåll- och pianot alldeles själv, så det smällde till rejält i ryggen *AJ* Men jag tog mig som sagt i alla fall upp ur sängen idag -turligt nog!

Så här kommer några bilder på pianot och vart det nu står, och hur jag ändrade om lite -uppe på det.


Min 12-åriga dotter sa igår kväll att hon tyckte det blev så mysigt med pianot i vardagsrummet, speciellt då jag tände alla ljus på det. Tyvärr är det inte lika mysigt längre i matrummet med ett terrarium där....


Har inte visat alla mina adventsljusstakar för er, det blev hela fem (!) stycken....här är en av de ni inte har sett.


Lärken hamnade nu här, tillsammans med husets tomtar (för i år)

Avslutar med en bild på mina ringlande bebisar....


Jag lyfte på ett av deras gömställen, och där låg de och trängdes tillsammans, de smälte maten -de tidigare fått på dagen- på den varma delen av terrariet (där det ligger en värmematta under terrariet)

Torsdag, och snart helg! Veckorna går sannerligen fort *ler*


Kram Linda


Ps. Tusen tack - och kram till er- för era fina ord i mitt ledsna inlägg längre ner, ska kika in till er under helgen!



1 kommentar:

Rosa i huset i vitt sa...

Ingen snö här än men den kanske kommer
ha en fin helg
kram Rosa