onsdag 18 december 2013

Polkagrisstänger och storm


NU är jag så gott som klar med alla julklappar! Skönt! Slagit in dem gjorde jag ikväll också. Ännu mer skönt!

På byrån i hallen hamnade det för några dagar sedan lite polkagrisstänger, men av någon anledning så har det minskat enormt på dem sen bilden togs...*hmm*


Jag vet inte varför jag måste ursäkta mig hela tiden, men blir ju så missnöjd med bilderna jag tar...antingen blir de för hårda då jag använder blixt, eller -som på dessa två ovan- alldeles grumliga p g a mörkret. Ja, ja....det är som det är och blir som det blir.

Det var ju riktig storm här igår kväll, måndag (nu igen) och de blåste så till den milda drag att mina föräldrars ladutak lyfte och flög in på grannens gård. Här kommer ett par bilder som pappa fotat. Inga människor kom tack och lov till skada, och inga större material förstördes heller. Här nedan ser ni taket ligga framför grannens altan. Jag har ljusat upp bilden, då allt hände på sena kvällen...i bakgrunden ser ni mina föräldrars lada, och den halvan av taket som blev kvar (andra sidan gapar tomt)


Här nedan har pappa fotat taket, eller hålet då -som blev då taket försvann....


Ja usch ja, man tänker på hur illa det faktiskt KUNDE ha gått!

Onsdag redan, oj vad fort det går!


Kram Linda



Inga kommentarer: