torsdag 12 december 2013

Trevlig Lucia önskar jag er!


Då var vi redan framme vid LUCIA (och inte nog med det -den infaller imorgon på självaste fredag den 13:e också).....


Och som ni säkert redan förstått -sen tidigare- så vann jag ju för ett tag sedan ÄNTLIGEN en auktion på en gammal luciakrona, som jag velat ha i flera år. Dyrt blev det, men det får det vara värt då man suktat efter en sak en längre tid....

Naturligtvis har även min lucia med tärna fått komma fram -dagen till ära.


Idag på eftermiddagen så bakade vi ju hemma hos min mamma och pappa -i mitt barndomshem. Här nedan ser ni min 16-åriga dotter Emilie i bakartagen.


Nu har vi frysen full av bröd till jul...frågan är bara den om vi kan hålla fingrarna borta, och vänta ÄNDA tills julafton? *s*


Naturligtvis njöt vi även av det nybakade brödet, tillsammans med risgrynsgröt och julmust *ler*....


Här nedan -båda mina flickor, men naturligtvis så måste 12-åriga dottern Ida spexa....


Här nedan ser ni min lilla mamma i färd med att göra ytterligare en deg.


Och så tog jag ju ett så fint kort på ALLA mina tre älskade barn utanför mitt barndomshem. De är ju så klart det allra finaste jag har gjort!


Nu önskar jag er alla en riktigt skön lucia och trevlig helg på det, så ses vi snart igen!


Kram Linda




4 kommentarer:

Anonym sa...

I'm really enjoying the design and layout of your website.
It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me
to come here and visit more often. Did you hire out a developer
to create your theme? Excellent work!

my web site micro pikeville medical center job openings

Hos Jorunn sa...

Oj, så vakre bilder!!! Den gamle lucioakroner er fantastisk fin, du var heldig som vant den på auksjon...litt hell skal man ha!!! Jeg fikk 2 Emma fåtøljer fra 1800-tallet for 220 SEK forrige lørdag på en auksjon. Luciastakene dine er også veldig fine!!

Du er så heldig som får hjelp til å bake av dine barn! Jeg har en voksen sønn, men han er det lite hjelp å få av..hehe....Flott bilde av de fine barna dine!

I morgen er det helg igjen og jeg ønsker deg en fortsatt fin adventstid!

Klem fra Jorunn

Tinas bo sa...

Jag har nu ääääntligen fått tag på en sån Luciakrona!
Och till ett skapligt pris oxå! Hurraaaa!
Vilken lycka!:0)
Den är på väg till mig nu!
Tack för tipset, vännen! <3

Vilka härliga bilder!

Kraaam Tina

Tidevarf sa...

Underbar luciakrona en sådan har jag önskat mig länge nu, men har inte funnit någon. Så stort grattis till köpet. Och fina bilder på dina barn.

Trevlig lucia.
Kram
Anneli