onsdag 15 januari 2014

Tulpanens dag & nymålat köksbord


Idag är det visst tulpanens dag! Då Anders varit borta med jobbet i Sundsvall hela dagen, så köpte jag mig en bukett själv :) Och så har jag även tillbringat eftermiddagen med att måla det runda köksbordet som jag fick gratis på en skänkes-sida på facebook. Den uppmärksammade kan se att det inte har torkat överallt på den översta bilden, dock lyckades jag hitta en torr fläck så jag kunde ställa dit tulpanerna vid fototillfället *blink*


Den här gången förbehandlade jag t o m bordet innan, genom att slipa av det *kors i taket* Jag har ju annars jämt för bråttom för sånt....Och då jag ändå var i farten med slipmaskinen, drog jag den även över delar av köksgolvet...för att det skulle se ÄNNU mer slitet ut.....

Och så en bild på hur bordet såg ut INNAN jag målade det....


Under bordet ligger en iläggsskiva, men jag har tänkt att då alla i familjen är hemma så dukar vi upp i matrummet istället. Oftast är det någon som är borta någonstans vid måltiderna, så då räcker bordet till.

Tusen tack till er som har läst och röstat angående min väns ev kommande bok (i inlägget nedanför). Och ni som inte gjort det -gör gärna det. Ris som ros är välkommet!


Kram Linda

2 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej!
Åhhh så fint bordet blev underbara bilder från ditt fina kök.
Önskar dej en fin dag
Kramar Kathrine

mia R sa...

Ååhh vad fint det blev <3