lördag 22 februari 2014

Stilleben


Hej på er! Idag har jag en riktigt skön EGO-dag! Anders är på sammandrag med de funktionshindrade han tränar i innebandy, så han kommer inte hem förrän ikväll. Och ALLA barn är hos sina andra respektive föräldrar. Jag har sovit och sovit. Och tänker nog faktiskt spendera resten av dagen i nattlinne -UTAN DÅLIGT SAMVETE. 

Igår däremot- var det inte en lugn stund. Sov bara fyra timmar efter nattskiftet, och sen var jag och Anders iväg på loppistur (han hade en ledig dag), sen städade jag, plockade och pysslade, promenerade, bytte lakan och en massa annat- så idag behöver jag VILA upp mig lite. *blink*


Inga större fynd gjordes på loppisturen, men tomhänt kan jag ju inte komma hem -eller hur? Denna lilla trådkorg ovan hittade jag bl a.


Även denna gamla kanna kunde jag inte motstå. Jag satte över mina ranunklar i den. Just nu är de helt utslagna och så fina att man inte kan se nog på dem. Älskar verkligen den blomman!


Vita gamla barnskor har jag MÅNGA av, och de är ju så charmiga....


Här ser ni kannan från sidan.


Stillebenet hamnade på bordet i matrummet. Det bordet är förövrigt katternas, så att ha fina dukar liggandes där till vardags, är ingen idé. Jag har denna vaxduk ovan -från hemtex- och den kan man lätt tvätta och torka av. Då vi sen ska sitta här och äta -vid speciella tillfällen- så lägger jag naturligtvis på en ren och fin duk.

På loppisen vi var till igår, så hade de utförsäljning av MASSOR med dvd-filmer i lokalen bredvid till ett SUPERPRIS. Jag köpte på mig MÅNGA. Så jag tror faktiskt jag ska krypa ner under ett skönt täcke här i soffan och sätta på någon av alla filmer....

Imorgon har vi lite roliga planer -jag och Anders. Vi ska nämligen göra något som jag inte har gjort på 20 år....VAD, får ni veta sen *blink*

Ikväll hejar jag på ALCAZAR i melodifestivalen *längtar*


Kram på er!//Linda



1 kommentar:

Arja sa...

Halloj!
Ego dagar dom behövs dom också :O)
Stillebenet på ditt bord är riktigt fint, har också en bukett med ranunkel som håller på att bloma ut som bäst. ALCAZAR är också en av mina favoriter, vilken skön discodänga och dom gick vidare tjohoo!! Ha d gott kram Arja