tisdag 4 februari 2014

Tema DJUR i hallen och lite andra funderingar....


Efter lite diverse ommöblering i de andra rummen, blev det att mina tre uppstoppade djur hamnade i hallen (se även snöripan i spegeln) Tema djur med andra ord! En lite grynig bild får ni idag....

Imorgon direkt efter nattskiftet så ska jag in med sonen på ett SISTA läkarbesök på barnmottagningen (för hans diabetes) Meningen är att han ska få en kallelse var tredje månad, men nu var det nästan ett år (!) sen vi sist var till en läkare för hans diabetes. Vi har dock fått träffa diabetessjuksköterskan regelbundet. Tycker det är tragiskt att det är så ont om resurser....Han fyller 19 år om två månader, och har alltså inte kunnat förflyttas till mottagningen för vuxna diabetiker än. För hans del är det nog bara skönt, för han vill alltid att jag ska följa med honom. Men nu är det väl snart dags -ändå- att han lär sig att åka på sina kontroller själv, väl? *blink*

Imorgon kväll väntas sen en trevlig afton i goda väninnors sällskap med mat och chatt ute. På torsdag -min enda lediga dag denna vecka- så ska vi till banken och skriva om lånen på huset. Så denna vecka känns minst sagt körig, men det går ju så fort så rätt vad det är så har jag denna vecka bakom mig och en härligt lång ledighet på nio dagar väntar.

Jag hade nu även lite behov av att skriva några rader om LCHF. Jag har nu provat den metoden i snart två veckor (för min mage och även för viktens skull) Den första veckan gick jag ner tre kilo, men denna vecka har jag istället gått upp ½-1 kg av de tre jag gick ner. PLUS att magen gör ont ändå...Vad gör jag för fel? Någon som har erfarenhet av detta? Ska jag ge upp eller kämpa på? Tar mer än gärna emot tips och råd.


Kram på er!//Linda



Inga kommentarer: