lördag 29 mars 2014

En vårdag i trädgården & hallen uppe


Här kommer ett hastigt inlägg från mig -innan sängen kallar. Jag är helt slut! Har grejat i trädgården precis hela dagen, ända tills 19-tiden. Jag har inte suttit ner många minuter under dagen...

Men jag börjar med några bilder från hallen uppe, där jag igår och idag har målat golvet grått (täcket över dörren är äldsta dotterns, dörren leder nämligen in till hennes rum)....


Mina jesus-planscher sitter som en bård upp i trappan.

Och schäslongen blev aldrig såld -utan den fick flytta upp istället.


Jag är missnöjd med färgen på golvet, men Anders vägrade ha vitt golv...så då fick det bli grått.

Tänk att förut tyckte jag det var så FULT att ha böcker synligt. Men idag tycker jag det skapar en ombonad bibliotekskänsla! I a f om man har många samlade....


Liten och svårmöblerad hall har vi uppe, med snedtak och tre dörrar (plus en dörr till en av våra tre kattvindar). Så det är svårt att få det fint här -tycker jag. Sen vill tjejerna ha en TV här, så ur praktiskt synpunkt är den bra i a f!

Åter till trädgårdsjobbandet. Jag har bl a målat trappräcket....så det ska jag försöka få upp sen (så mormor har något att hålla i då hon hälsar på och går i trappan här hemma)


Anders har klippt häcken, och jag har krattat upp runt den, och gjort det fint.


Och så har jag fixat lite med lastpallarna, så nu har vi redan en liten odling på G....


Lastpallarna har vi ute på vårat STORA grönområde. Eller vårat och vårat -vi delar det med grannarna.


Här ser ni vårat hus här på Hagbacken.


Vrider jag mig till höger, så ser ni hur ENORMT stort grönområdet är.


Vi hade även grillpremiär idag, och mums så gott det var!

Kvällen avslutade jag med en LÅNG kvällspromenad, så nu är jag totalt färdig som människa! Nu blir det sängen....

Vi ses imorgon igen!


Kram Linda




Inga kommentarer: