torsdag 27 mars 2014

Fönster i fönstret & mammiga katten igen


Jag har ju några gamla fönster ståendes i garaget. Tyvärr är de inte likadana...men jag funderar ofta över vad jag ska göra med dem alla. Och vad gällde ett av fönstren, så kom jag på att jag skulle prova om inte det passade bra här i lilla fönstret i trappen upp. Och mycket riktigt -så gjorde det ju det!


Har man inte gamla fönster i huset, så kan man ju låtsas i alla fall *S* Och naturligtvis, så ska katten Milla (läs mammiga katten) vara med. Överallt där jag är.

Hon går sällan ut, men har börjat vara ute lite mer nu...då jag har tillbringat tid ute i trädgården. Här nedan ligger hon dock och njuter av solens strålar INOMHUS...


Sova skönt är hon också bra på....


Hon är väldigt rädd för främmande människor. Så fort det ringer på dörren, så springer hon in under soffan och gömmer sig. Och där ligger hon -i timtal om så krävs- tills det bara är vi i familjen hemma igen. Hennes syster Klara är raka motsatsen. Social och världens gosigaste -med alla!

Våra älskade små liv.

Idag har jag suttit och solat ute ett par timmar med ljudbok i öronen -åååå så skönt det var! Sen har jag och Anders varit ute på tu man hand i lite ärenden. Vi har bl a köpt 400 liter blomjord (!), så nu hoppas jag att vi har så vi klarar oss inför vårens/sommarens alla planteringar...Vi har tänkt så en hel del i år (såsom lök, morötter mm), och det ska bli riktigt spännande. Och så har jag köpt golvfärg -ÄNTLIGEN- till hallen uppe. Så nu har jag att göra! Bilder kommer då det är klart.

I helgen så har annars Anders sammandrag med de funktionshindrade han tränar i innebandy- i stadens badhus. Så även jag kommer nog att tillbringa en hel del tid där...

NU har Anders grejat klart i mitt hår här i soffan. Det är för övrigt det skönaste jag vet. Och nu är han på väg ner i sängen, så det är bäst jag hakar på....*ler*


Kram Linda



Inga kommentarer: