torsdag 17 april 2014

Gungstol


Igår var jag ute i lite ärenden, bl a till min läkare. Jag har fått lite nya mediciner som ger jobbiga biverkningar såsom illamående, yrsel o s v 
Så min påskhelg ser ut att bli alltför lugn, dessvärre....Hur som helst, så blev jag sugen på att åka till Ta-Till-Vara. En secondhand-butik här i Borlänge. Jag har en längre tid letat efter att passande skåp att ha utomhus, som katterna kan sitta på och signalera genom fönstret att de vill in. Just nu sitter de på hammock-taket, och hammocken vill vi gärna ställa ut i trädgården istället. Skåp hittar jag, men inte det rätta skåpet..jag är nämligen lite väl kräsen vad gäller utseendet på det.

Hur som helst, så trodde jag knappt mina ögon då en vit gungstol uppenbarade sig framför mig!


Det som fick mig att nästan tappa hakan -var ju priset. 150:-


En gungstol går ju på 500:- MINST, då de säljs på blocket.


Jag är verkligen förtjust i gungstolar. Jag hade en i mitt förra hem, som jag sålde. Sen har Anders en i trä (efter hans mormor), men den vill han inte måla. Så detta var -för mig- ett kap!

*GLAD*

Om ni undrar varför filtarna i soffan ligger som de gör, så är det för katternas skull. De älskar att ligga där i hörnet på de varma filtarna....


Jag sitter för tillfället och ringer sådana här tråkiga "måste-samtal". Exempelvis till försäkringskassan, prenumerationsservice, qall mm

TRÅKIGT! Men ett nödvändigt ont emellanåt!

Nu tar jag "lite lov" från bloggen, och så önskar jag er alla en riktigt skön påskhelg, med massor av god mat och godis! 



Kram Linda



4 kommentarer:

Sommerhuset i bakken sa...

Oj, for en utrolig herlig skatt av en gyngestol. Den var kjempefin - og for et kupp. Utrolig billig! Skjønner godt at du er kjempefornøyd ;-) Vakre bilder du har tatt!

Ønsker deg og dine en riktig god påske! Kos dere masse ;-)

Huset på Backavägen sa...

Rackarns katter... Vilket fynd du gjorde, verkligen! Önskar dig en fin påsk och flyg försiktigt!
Kram Anki

toves sammensurium sa...

Så vakre Bilder Linda!!Og for en lykke.Jeg angrer vilt på at jeg solgte min gyngestol,den var i tre men enn om jeg hadde malt den!!Sukk!!! Jaja.Klok av skade.Men altså 150,- kroner det var en vist,så herlig :))))
Skapet det hittar du senere vet du!!
Den som venter på noe godt…

Her er også sofa og stoler dekk av tepper for her hopper hunder og katter opp i det som er og da er det greit å dekke litt til!

Fortsatt God Påske"

Toveklem.)

Hos Jorunn sa...

What, Linda!! For et funn du gjorde med gyngestolen, den var jo så og si gratis. Den passer så vakkert inn hos deg!!

❀Ønsker deg en fortsatt god påske❀

Klem Jorunn