torsdag 24 april 2014

Julros


Här kommer några bilder som jag tog förra veckan (tror jag?). Men julrosen ute blommar än för fullt!


Här klättrar jag snart på väggarna av tristess! Hur länge kan en förkylning sitta i egentligen?


Jag vill bli pigg och kry NU! Jag har så många planer -nu- för trädgården. Ekan som jag fyllde med jordgubbsplantor, ska jag fylla med perenner istället (har jag kommit på)....

Jag ska sätta igen en rabatt som vi har. I den rabatten har jag i några års tid nu försökt utrota kirskålen som håller på att ta över allt. Jag har lagt svarta sopsäckar med bark uppe på (som legat så i flera år nu -utan verkan) Jag har sprayat medel, trots att jag är emot sådant. Men den förb-nnade kirskålen hittar alltid fram! Nu tänker jag gräva upp hela rabatten (då jag blivit frisk) och gå igenom rötterna så gott jag kan, och sätta perennerna i ekan istället. Och så ska jag flytta en stor ros ut mot väggen som vetter mot gatan bl a. Så nog finns det att göra!

Hoppas ni alla har en skön torsdag!


Kram Linda



1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk nu på hur giftigt vattnet är.... ;-)
<3<3<3