söndag 13 april 2014

Pippigrön hylla i badrummet


Jag kom över en så gammal och fin hylla, för ett tag sedan. Uttrycket pippigrön har jag nog "snott" från denna bloggerska. Pippigrön kan man väl i a f kalla färgen på denna gamla hylla?


Jag har skrubbat, skrubbat och gnott för att få hyllan ren -då den var ingrodd i lort och olja (?) Jag tycker dock om den -som den ser ut nu. Men samtidigt suger det lite i mig...att få måla den vit...vi får se hur jag gör framöver?

På hyllan ligger b l a en jättefint inslagen tvål och likadant fint dekorerad tändsticksask!


Det (plus lite annat fint pyssel) fick jag -bara sådär- av en jättegullig bloggläsare. Visst var det fint av henne? Jag blev jätteglad! Tusen tack snällaste du!

Hyllan hamnade i lilla badrummet nere, och varje gång jag ser tvålen och tändsticksasken -blir jag varm i hjärtat över den fina gesten.


Våran toalett nere är liten och trist. Badrumsskåpet har fått sitta kvar sen de förra ägarna, och jag ser nu att spegeln behöver putsas.... Men den nygamla hyllan gav den tråkiga toaletten ett litet lyft! Sen är det ju som jag har sagt tidigare....

Mitt hem är inget mer speciellt än någon annans. Skillnaden mellan mig och vissa andra är kanske att alla inte har samma brinnande intresse för inredning -som mig. Många andra prioriterar att lägga pengarna på annat än inredning. Jag jobbar bara 64%, och har en urusel landstinget-lön...Ibland funderar jag på hur det skulle vara att jobba heltid och få större och bättre inkomst. Men så inser jag ganska snabbt att min tid med familjen inte kan värderas i pengar. Tiden med barnen kommer inte åter...och vem ska tacka mig om 100 år för att jag "slet arslet" av mig för att kunna ha ett nyrenoverat badrum med klinkers och kakel mm? Ett nytt badrum som jag sällan skulle få se för att jag jobbade konstant? Det vi har nu fungerar ju....Jag skulle inte bli lyckligare av ett fint badrum. Snarare olycklig över att behöva få jobba JÄMT för att kunna HA RÅD med ett...

Jag värderar helt enkelt mitt liv i annat än pengar. Men det är JAG, det! Man kan inreda ett hus med lite färg samt enkla och billiga medel (under en längre tid). Det är JAG ett levande bevis på! Vad vore vårat hem utan loppisar, diverse olika säljsidor och blocket?


Skön söndag önskar jag er!



Kram Linda


3 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej!
Så fint du har det i badrummet, härliga inspirerande bilder!
Hoppas din dag blir fin!
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Uuundeeerbaaar hylla! Måla inte....
<3
Frun

Huset på Backavägen sa...

Precis så är det. Går att göra mycket med lite pengar. Hyllan är jättefin och jag tycker inte du ska måla den. Passade jättebra där! Må så gott!
Kram Anki