tisdag 8 april 2014

Plättar i luften och några frågor/svar om mig....


Idag tänkte jag bjuda er på lite mer fakta om MIG. Som grund har jag några frågor, de flesta lånade från denna goa tjejs blogg....


1. Bäddar du sängen?
2. Är du blyg?
3. Vad har du jobbat med tidigare?
4. Hur går du helst klädd?
5. Snarkar du?
6. Är du morgon eller kvällsmänniska?
7. Har du blivit sydd någon gång?
8. Har du några tatueringar?
9. Har du badat naken utomhus?
10. Var ligger din mobiltelefon då du sover?
11. Vad gjorde du igår?





Då kör vi!

1. Jag bäddar nästan aldrig sängen, sen vi flyttade ner sovrummet i källaren. Och det är SÅ skönt att slippa! Får vi främmande, så går nästan aldrig någon ner där i alla fall....Förr om åren kunde jag inte gå utanför dörren utan att bädda, men den dumma tanken har jag jobbat bort -tack och lov!

2. Jag kan uppfattas som riktigt blyg i en större grupp. Är det totalt okända människor, så säger jag nog i princip ingenting...och även om det är människor jag känner igen, så blir jag väldigt blyg då jag måste prata på "beställning". Ex då man ska presentera sig för varandra. De som känner mig väl, VET att jag inte alls är blyg -snarare pratglad och fräck i munnen. Att träffa en okänd människa har jag absolut inga problem med, men allt beror på situationen och dagsformen.

3. Jag har tidigare jobbat inom handels. Med SPEL & ATG bl a på en tobakshandel. På Pressbyrån. Som kommunal dagmamma. Frukostvärdinna på hotell. Sen övergick jag till vården....

4. Jag klär mig numera nästan jämt i svart -tråkigt nog. Men hemma går jag ALLTID klädd i lösa och lediga plagg, såsom mjukisbyxor, onepiece mm

5. Jag snarkar. Rejält dessutom, till min familjs stora besvikelse.....

6. Jag är en kvällsmänniska, och har alltid varit! Det är nog ett måste om man ska klara av att jobba nätter. Jag dammsuger och bakar mycket hellre klockan 00.00, än på en förmiddag.

7. Jag har blivit sydd på några ställen där jag har tagit bort fula födelsemärken. Och så blev jag sydd då jag opererade min hallux valgus (knölen vid stortån). Och så efter mina tre barnafödslar också -så klart.

8. Jag har flera små tatueringar. Jag är nog en -som min tatuerare säger- "smygare". En liten stjärna snett bakom örat. Ett fyrklöver på foten. Anno 1974 står det på handledens insida. Och så ett egendesignat litet tecken -där mina barns första bokstav i deras namn är sammanflätade- på handens ovansida, nedanför tummen.

9. Jag har badat naken utomhus, och gör det gärna om och om igen! Dock på privata stränder enbart. Jag älskar att bada, och får sällan nog av det. En gång i tiden blev jag och mina barns pappa erbjudna att följa med på semester (med ett annat par) till en nudistcamping. Men naej, där går gränsen för min del....

10. Min mobil ligger alltid nedanför min sida av sängen på laddning då jag sover -dock alltid på LJUDLÖST. Mobilen är TYVÄRR det sista jag tittar på innan jag somnar, och det första jag kollar av då jag vaknar. Jag som en gång i tiden var oerhört rädd för allt vad strålning hette...men bekvämligheten överskuggade visst alla eventuella faror med tiden.

11. Igår (måndag) så försökte jag sova på förmiddagen -med uselt resultat- i o m att jag skulle jobba natt. Då jag tagit mig upp åkte jag och mötte upp en tjej som skulle sälja två stycken regissörsstolar till mig (som ni ska få se bilder på sen) Sen åkte jag in till Falu Djursjukhus för att hämta hem våran katt Klara. Efter lite gosande med henne och "dagens telefonsamtal" med FRUN så bar det av till min 13-åriga dotters skola (i sällskap av mamma och pappa), där det bjöds på teater. Direkt efter det gick jag hem och åt samt tog en dusch, för att sedan bege mig mot jobbet och nattens väntande skift.

DET VAR DET, DET!

Den som vill och känner sig manad, får naturligtvis besvara dessa frågor på sin egen blogg. Nästa gång som jag skriver lite längre text, så tänkte jag ta upp något som vi sällan talar öppet om. Nämligen DÖDEN.


Kram på er!//Linda



1 kommentar:

Emmalill Frank sa...

Kul att få se hur du svarade. Tack för det fina omnämnandet <3