fredag 25 april 2014

Uppe på pianot


Men heej på er! 
Ni är några som troget tittar in här, trots att solen berikar oss SÅ med sin närvaro! Vilken dag! Jag har nyss kommit in faktiskt (kl. 22.30). Jag kan bara inte slita mig från trädgården då det är sådant här underbart väder. Just nu sitter jag -nyduschad- nere i sängen och inväntar mitt ena födelsedagsbarn....


Ja, för idag fyller både världens bästa son (19 år) samt världens bästa sambo Anders (49 år)! Och även min fina väninna K fyller faktiskt också år idag. Så idag har vi grattat sonen och Anders lite enkelt. Vi fortsätter imorgon (lördag) och har kalas med släkten längre fram. Det är inte alltid så lätt -nämligen- att få till det med skiftarbeten. Och så ska mamma och pappa dessutom åka utomlands nu en vecka.

Bilderna idag har ni sett förut. Det enda som är nytt, är att jag satt ett fönster i bakgrunden. Någon dag vill jag få det högre upp på väggen, men det krävs en del borrning för det. Så det får bli ett senare projekt.

Mina kinder hettar rejält nu av all sol de har utsatts för idag. Men vilken underbar dag vi har haft. Anders har varit ledig, och vi har bara haft det så skönt! Men visst har vi även fått en del gjort....en hel del faktiskt. Känns alltid bra då man får bocka av en del saker på att-göra-listan. Och förkylningen börjar bli bättre, äntligen! Igår trodde jag att jag skulle få uppsöka läkare för halsen, men idag kändes det bättre. Tack och lov. Anders har dock börjat kraxa lite....

En sak som verkligen gjorde mig glad idag, var då jag upptäckte denna underbara lökväxt i rabatten.


Kungsängslilja.

Jag hade totalt glömt av att jag petat ner lökarna som jag köpte på kruka i fjol. Så jag blev riktigt lycklig då denna näpna lilla blomma nu hade hittat fram!

Nu är Anders på väg ner till sängen -bäst att slå ihop datorn.

Ha nu en jätteskön fortsatt helg, alla fina!


Kram Linda




Inga kommentarer: