torsdag 12 juni 2014

"Fortsätt vara dig själv"...


Idag firar vi igen! Eller jag gråter en skvätt för att jag precis fått se min sista skolavslutning (förutom tjejernas kommande student då...) Min minsta går ut sexan, och på skolan där hon ska börja så brukar föräldrarna inte komma på avslutningarna. Likadant med min äldsta dotter på hennes gymnasium. Sorgligt. Nåväl.

Har ni sett vilka smaskiga muffins jag bakat?


Skämtar med er, *blink* Då jag för några nummer sedan av bibeln (Jeanne d arc) såg dessa konstgjorda muffins blev jag totalförälskad! Jag kontaktade företaget -som gjorde dem- och frågade om man kunde beställa som privatperson. Och till min stora lycka så var det OK!

Bakverken finns i flera olika -FANTASTISKT VACKRA- utföranden, och de görs i Danmark av ett företag som heter VILLA ROSEN.


De är ju underbara! Jag är så glad över att jag fick beställa hit ett gäng i Sverige! Det tog några veckor att göra klart dem, men det var verkligen värda att vänta på. Tusen tack Lone! *HAPPY*

Nu åter till min sista skolavslutning med mina barn. I år fasade jag -återigen- för att bli den som stod som ensam förälder och tittade. Anders jobbade, och pappan till barnen kommer ju inte. Min minsta dotter är ju relativt ny i hennes klass, så jag känner ingen av de andra föräldrarna heller (känner inte ens igen dem till utseende) Men i år sprang jag på min fina svägerska tillsammans med hennes sambo (Anders bror). Vad skönt att slippa stå själv! De har två pojkar som går ut åttan och nian. Och på skolan delade de upp firandet, så att årskurs 6-9 hade samtidigt.

Här har ni i alla fall min minsta dotter.


Med hennes speciella stil.


Häftiga strumpbyxor.


Klänningen bak....


Här står hennes klass framme på den lilla scenen och sjunger.


Jag tycker jag klarade studenten igår utan för mycket tårar. Men idag. Då Ida skulle krama om sina lärare för sista gången, så brast det för mig. Tårarna bara rann bakom mina solglasögon...

Här omfamnar hon hennes mentor Jesper.


Då hon kramades med en annan av hennes lärare, så säger lärarinnan:
-Kom ihåg att fortsätta vara du Ida. Vara dig själv. Du är originell och du är så bra!

Gissa vem som grinade ÄNNU mer då!


Efter betygsutdelningen sprang vi nästan hem. Vi köpte med oss glass för att fira, sen rusade dottern hem för att slita upp kuvertet. Och vad lycklig hon var över sina fina betyg!

Jag är så oerhört stolt över alla mina tre fina barn. Jag älskar dem över allt annat!

Nu har jag en LÅNG jobbhelg framför mig nu, så jag ska passa på att pyssla och plocka lite här hemma innan. Jag fick nämligen en underbar 40-års present i förskott igår av någon som står mig nära....

Det krävs dock lite målning. Ni får se färdigt resultat nästa gång.

Trevlig helg och kram!//Linda


Ps. Här kommer en kopia från min facebookstatus idag, kontakta mig vid intresse!

"Jag & Anders har fått en SERIÖS förfrågan om att medverka i ett nytt TV-program som Filip och Fredrik ska hålla i. Jag och Anders tackar nej, men undrar nu om det är någon HÄR som vill vara med? Hör bara av dig om du är SERIÖST intresserad av att låta duon flytta in hos er i en vecka för att belysa vanliga relationsproblem, samt för att liva upp kärleksrelationen. Du ska inte ha för "mörka" problem, dock".

Utdrag från mailet jag fick: 

 "Nu ser ju ni ut att ha det helt fantastiskt bra, men anledningen till att jag kontaktar er är för att jag tror ni har ett brett kontaktnät.

Programserien görs med största respekt och omsorg om paret som deltar. Tanken är att inspirera tv-tittaren 
att själv reflektera över sina relationer och att även belysa det allmänmänskliga i alla relationsproblem, oavsett hur de ser ut hos det enskilda paret. Tanken är att avdramatisera det här med relationsproblem, för det förekommer ju hos de flesta paren. Filip och Fredrik ska med hjälp av sina egna erfarenheter försöka hjälpa till på bästa möjliga sätt. (de lever ju själva med familjer och småbarn och jobbar konstiga tider världen runt) 

Det är ett varmt och seriöst relationsprogram där fokusen ligger på att hitta tillbaks till nyförälskelsen. Därav är det också viktigt att personerna är varma och härliga och inte har allt för ”mörka” problem i sin relation. Men det ska såklart finnas något konkret att jobba på."


Som sagt, kontakta mig vid intresse!



Inga kommentarer: