tisdag 8 juli 2014

Äppelkart, poolhäng och heltidsjobb


Äntligen, äntligen så är sommaren här! Värmen har fullkomligt exploderat, och om kvällarna vill jag aldrig gå in....
Innan värmen kom -på riktigt- så blev jag inspirerad av (läs härmade) ett av Jeanne D Arc:s senaste nummer. Där hade de ett reportage om äppelkart. Så jag plockade också in lite...


Denna bild ovan blev så ljus att det knappt syns. För burken med äppelkart står nämligen på månbordet framför fönstret.


Jag satte lite spets runt burken -precis som i tidningen.


Vi har överflöd med äpplen -även i år- så jag kan gott plocka kart utan att för den skullen få mindre skörd i höst.


Annars så njuter vi av värmen och solen här hemma. Vi badar i poolen och har vattenkrig. Latar oss i hängmattan med böcker. Äter glass i stora lass. Och hemmet förfaller *s* Nej då, men inte ägnar jag många minuter åt att städa/dona och plocka inne, inte.


Bilden ovan och den nedan är ett par dagar gamla. Då var brorsan här och badade/lekte.
Idag låg jag på luftmadrassen i poolen...och somnade...flera gånger om...underbart skönt var det!


Men tro inte att vi för den skullen INTE njuter av våran lilla prins! Vi har verkligen fått en älskad liten bebis att ta hand om!


Om vi daltar/daltade med de andra två, så är det INGENTING mot vad vi gör med lilla spöket Laban...


Han är högt och lågt...


.....och inte stilla en sekund! På bilden ovan kan ni se att han har kommit på att han kan ta sig IN I lyktan på vardagsrumsbordet (!)


Primadonnorna (de andra två katterna) surar fortfarande och fräser åt honom. Men vi ser små, små framsteg varje dag SOM TUR ÄR! Vi ger dem ensamtid och skämmer bort dem med skinka (bland annat) varje dag, så de inte ska känna sig åsidosatta.


Laban lämnar vi än inte ensam en sekund, utan vi turas om att vara ute i omgångar...här behövs inget heltidsjobb, för det har jag precis fått ett *blink*

Fullt ös i hundra knyck -sen slocknar han bara. Nästan mitt i leken...


Ett liv utan honom vore otänkbart! Han är världens gosigaste! Jag önskar bara att han och tjejerna kunde bli bästa kompisar NU!

Jaha- dags för lilla prinsen att sova...mellan mig och Anders naturligtvis...*hihi*


Kram Linda




1 kommentar:

Anonym sa...

Så otroligt söt han är! Förstår att du blev kär i honom :)

// Nilla