torsdag 21 augusti 2014

Loppisfyndad "vas"


En så när som överblommad lilja får äran att stå i min "nya" loppisfyndade vas! Vi var ute i en massa ärenden idag, jag och Anders. Och då sprang jag på denna urfina vas på en loppis för 40:-.


Helt OK, va? Det är egentligen en gammal pokal, då det på andra sidan står ingraverat: hederspris vid traftäflingen i Borås 1908. Först läste vi TRAFT-tävling. Men sen insåg jag ju att det är skrivet i gammelsvenska och att de så klart menar TRAV-tävling.

Ett annat fynd som jag sprang på idag var denna industriella hurts (mobilbild). Vet ni vad jag fick betala för den? Hela TRE guldtior (!)


Tyvärr har jag inte hittat en plats åt den här hemma än...men det kommer nog..förr eller senare. I morgon kommer en kille hit från TELIA för att kolla över vårat internet (som fortfarande inte vill fungera riktigt) Och sen har de varit här från en saneringsfirma för att kolla över sotet som vi fick på bland annat fasaden (då skogsbranden härjade som värst) Så vi inväntar svar från dem också.

Sen har jag en LÅNG lista med saker som ska göras den kommande helgen och veckan. För nästa helg har jag min stora 40-års fest! Partytält har vi ordnat (fyra stycken), och bord och stolar ska vi hämta. Och sen kanske ni kan räkna ut själva att det finns EN HEL DEL annat att förbereda? Så om ni tycker att jag verkar kort i tonen i mina inlägg, så vet ni varför.

Men nu ska jag mata våra ormar som har möss på upptining.

Vi ses!


Kram Linda




1 kommentar:

Huset på Backavägen sa...

Det var en väldigt fin vas. Sen blev jag lite avis på ditt fyndade skåp. Lycka till med förberedelserna inför festen, vad roligt!
Kram Anki